در جلسه شورای اداری استان چه گذشت؟

نگرانی‎ ها و تذکرات استاندار درخصوص قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن در قم

استاندار قم با اشاره به اینکه باید قیمت تمام‌شده طرح نهضت ملی مسکن حداقل قیمت باشد، گفت: در این راستا باید تعاونی‌هایی که کارنامه موفقی در گذشته داشته‌اند پای کار آمده و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود. سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری استان قم که به مناسبت دهه بصیرت در سالن جلسات کرامت […]

استاندار قم با اشاره به اینکه باید قیمت تمام‌شده طرح نهضت ملی مسکن حداقل قیمت باشد، گفت: در این راستا باید تعاونی‌هایی که کارنامه موفقی در گذشته داشته‌اند پای کار آمده و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری استان قم که به مناسبت دهه بصیرت در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: صرفه‌جویی در مصرف انرژی یک امر حیاتی و مهم است.

وی با اشاره به اینکه ادارات و دستگاه‌ها باید در موضوع صرفه‌جویی پیشگام باشند، مطرح کرد: شرکت گاز استان قم موظف است بررسی‌های لازم نسبت به میزان صرفه‌جویی در دستگاه‌های اجرایی استان را انجام و گزارش را ارائه دهد.

استاندار قم با تأکید بر نزدیک بودن ایام‌الله دهه فجر عنوان کرد: باید پروژه‌هایی که از نظر فیزیکی پیشرفت خوبی داشته‌اند را شناسایی و تلاش‌های لازم در راستای افتتاح آن‌ها را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم از وزارتخانه‌ها به‌منظور عمل به تعهدات انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: پروژه‌های قابل‌افتتاح صرفاً نباید پروژه‌های مرتبط به سفر رئیس‌جمهور باشند، بلکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی بیش‌تر به مردم استفاده شود.

شاهچراغی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در استان در حوزه دانش‌بنیان در حال رقم خوردن است، تصریح کرد: باید زمینه‌های امیدواری و تقویت برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود تا با استفاده از ظرفیت این شرکت‌ها و افراد بتوانیم برخی از مشکلات کشور و استان را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه تکریم ارباب‌رجوع در ادارات باید با جدیت بیش‌تری دنبال شود، یادآور شد: نباید شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که عمده مردم در ادارات بیش‌ازحد معمول و مورد نیاز معطل شوند.

استاندار قم با تأکید بر اینکه توجه به مسائل فرهنگی قم یک ضرورت است، ابراز کرد: متأسفانه برخی از مجموعه‌ها و ساختارهای اجتماعی و اداری در قم بدون پیوست‌های فرهنگی فعالیت دارند که باید هرچه سریع‌تر اصلاح رویه کنند.

وی با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب نیز باید به‌صورت جدی‌تری در دستور کار قرار بگیرد، اذعان کرد: در موارد مختلفی با نظارت و تذکر می‌توان وضعیت عفاف و حجاب را بهبود بخشید.

شاهچراغی با اشاره به اتفاقاتی که در حوزه مسکن در استان رقم خورده است، اظهار کرد: ۱۲۸ هزار الی ۱۳۰ هزار نفر ثبت‌نام مسکن در استان داشتیم که از این تعداد حدود ۶۴ هزار نفر واجد شرایط و حدود ۳۰ هزار نفر ۴۰ میلیون تومان واریزی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بحث‌های مختلفی در حوزه ساخت مسکن ویلایی و یا آپارتمان‌سازی در استان قم مطرح‌شده است، عنوان کرد: با برگزاری جلسات مختلف استانی و ملی مقرر گردید در استان قم ساخت مسکن ترکیبی ویلایی و آپارتمانی را دنبال کنیم.

استاندار قم با اشاره به اینکه باید قیمت تمام‌شده طرح نهضت ملی مسکن حداقل قیمت باشد، مطرح کرد: در این راستا باید تعاونی‌هایی که کارنامه موفقی در گذشته داشته‌اند پای کار آمده و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.