مهمان آزاری سیمای قم؛ پاداش و عیدی ماندگاری آناصنعت در لیگ برتر فوتسال!

برنامه تخصصی فوتسال سیمای قم برای ماندگاری تیم فوتسال آنا صنعت قم با حواشی خاصی همراه بود که مشخص نشد این برنامه برای آزار مهمانان و تیم ساخته شده است یا حمایت؟!

برنامه تخصصی فوتسال سیمای قم برای ماندگاری تیم فوتسال آنا صنعت قم با حواشی خاصی همراه بود که مشخص نشد این برنامه برای آزار مهمانان و تیم ساخته شده است یا حمایت؟!

به گزارش ایسنا، پس از ماندگاری آناصنعت و صعود معجزه آسای این تیم از انتهای جدول لیگ برتر فوتسال به رتبه یازدهم و پیروزی پرگل این تیم در مقابل تیم قدرتمند سفیرگفتمان تهران، صداوسیمای قم با اعلان های مختلف خبر از پخش برنامه ای با موضوع تحلیل و بررسی بازی های تیم فوتسال آناصنعت پاسارگاد داد.

فرهاد کشاورز نیز شب گذشته پس از پایان بازی گفت که در برنامه فرداشب سیمای قم رموز موفقیت تیمش را شرح خواهد داد و خواهد گفت که چگونه این تیم در لیگ برتر ماندنی شد و چگونه قول موفقیت این تیم را در لیگ بعدی داده است؟

بسیاری از فوتسال دوستان قمی منتظر این برنامه ماندند تا راز موفقیت آخر فصل تیم کشاورز و همچنین تک خال های تیم برای فصل آینده را به چشم ببیند.

انتظارها به سر رسید و برنامه تخصصی ورزش قم ساعت ۲۰ امشب با بخش های مختلف روی آنتن رفت. بخشی از این برنامه به مصاحبه با یکی از بازیکنان آنا تعلق یافت و بخش پایانی برنامه که وعده خاص صداوسیما و همچنین کادر فنی آناصنعت بود به گفتگوی ویژه با فرهاد کشاورز و علی مسعودی سرپرست این تیم اختصاص یافت.

گفتگوی ابتدایی با صحبت های فرهاد کشاورز آغاز شد و او از روزهای حضور خود در قم و همچنین شناختی که از چند هفته پیشتر نسبت به بازیکنان قمی داشت گفت و اینکه این تیم را بدون شناخت انتخاب نکرده است.

علی مسعودی، سرپرست این تیم نیز در دقایقی به تشریح وضعیت گذشته و فعلی این تیم پرداخت.

و اما حواشی تمام نشدنی و روی اعصاب مجری پرسخن برنامه

آنچه همه متنظر آن بودند، الواحی بود که قرار بود فرهاد کشاورز از آنالیز فنی تیم برای اولین بار ارایه دهد تا توان بازیکنان با تجربه وجوان این تیم را برای راهی که در پیش دارد، رونمایی کند ولی در این میان آنچه بیش از همه به گوش می رسید پارازیت های مداوم مجری برنامه برای خط دهی به سخنان و گفته های فنی وغیر فنی سرپرست و سرمربی تیم بود که دائما در میان صحبت های میهمانان وارد می شد و در بسیاری از مواقع در میان صحبت های سرمربی با همکاران خود سخن می گفت.

نکته اسف بار ماجرا این بود که مجری پرسخن برنامه به شدت سعی داشت خود را به گفتگو مسلط نشان دهد و با حجیم کردن تن صدای خود و به جای اینکه به مهمانان وقت صحبت بدهد به شدت سعی داشت هنر خود را در به انحراف کشیدن بحث اصلی که بحث فنی بود به سمت بحث حاشیه ای به رخ مهمانان و مردم بکشد.

در این زمینه از نیمی از گفتگوی بسیار کوتاه کشاورز در این برنامه از سوی مجری قطع شد و مجری حتی صبر نمی کرد که پاسخ خود را از زبان مهمان بگیرد و به سبک روزهای اوج برنامه 90 تلاش می کرد با تکنیک گیج کردن مهمان با سوالات پرتعداد و کم اهمیت پرده از رازهای مگوی تیم بردارد. البته جالب آنکه حتی فرصت پاسخ دادن به مهمان را هم نمی داد و در پایان هم می گفت که بالاخره جوابی از مهمان نگرفتیم.

آنچه حاشیه این برنامه را بیشتر کرد تلاش غیر حرفه ای مجری برای مچ گیری از میهمانان در خصوص درگیری های درون تیمی و برخی مسایل بود که مشخصا جهت این برنامه کوتاه را از حمایت به سمت بازی با اعصاب سرمربی و مهمان و همچنین فوتسال دوستان قمی متمایل کرد.

نوع و سرعت سوال و پاسخ خواهی به شکلی بود که مشخص بود خود مجری هم اشرافی در خصوص سوالات ندارد و احتمالا این آمارها را کسانی از بیرون یا داخل تیم به وی داده اند.

از نکات جالب برنامه اینکه مجری پرسخن برنامه که به هیچ وجه اجازه صحبت به مهمانان را هم نمی داد در پایان حتی اجازه تشکر سرمربی تیم از عوامل تیم و مدیران و… را هم نداد به نحوی که فرهاد کشاورز در پایان گفت که تصور نمی کرد که این برنامه به این شکل دنبال شود و این گونه کوتاه باشد.

سوال حاشیه ای آقای مجری از سرپرست تیم و پاسخ خاص سرپرست مبنی بر شادی برخی از ماندگاری این تیم در لیگ برتر از چالش های خاص این برنامه بود که به نظر می رسید این برنامه به جای حمایت از تنها نماینده قم در لیگ برتر برای کوبیدن این تیم ساخته شده بود. حداقل مجری ضعیف و پرحاشیه این برنامه چنین رویکردی را به مخاطب ارایه می داد.

ولی قطعا الگوگیری ناشیانه از برنامه های پرطرفدار سالهای گذشته تلوزیون در جایی که اصلا جای آن نبود و نیازی هم به آن نبود نشان دهنده عدم بلوغ برخی از سازندگان برنامه های ورزشی در استان است. مجری این برنامه که قمی هم نیست به شکلی برنامه را به پایان برد که گویی با فتحی بزرگ از یک فساد بزرگ و پنهان در ورزش قم پرده برداشته است.

حرکاتی که پس از برنامه حواشی بسیاری را نیز در جامعه ورزشی قم به خصوص مدیران آناصنعت ایجاد کرد.