آیت الله خاتمی:

اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری دوم و سوم اسفندماه برگزار می‌شود

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: یازدهمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری با حضور اعضا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه‌ هفته جاری،‌ دوم و سوم اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: یازدهمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری با حضور اعضا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه‌ هفته جاری،‌ دوم و سوم اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد.

به‌گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد: اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح روز سه‌شنبه هفته جاری به مدت ۲ روز در محل ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی آغاز به کار خواهد کرد و در روز پنجشنبه نیز اعضای مجلس خبرگان رهبری در حرم مطهر امام راحل حاضر و با آرمان‌های ایشان تجدید پیمان خواهند کرد،‌ همچنین پس از آن نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

وی در خصوص روند برگزاری اجلاسیه نیز توضیح داد: پس از شروع رسمی مراسم با تلاوت آیات قرآن کریم، رییس مجلس خبرگان رهبری به سخنرانی خواهند پرداخت،‌ بعد از آن حدود ۱۶ سخنرانی پیش از دستور حداکثر به مدت یک ربع توسط نمایندگان مجلس خبرنگان رهبری انجام خواهد شد؛ همچنین تعیین اعضای کمیته پنج‌ نفره برای تنظیم و پیشنهاد بیانیه پایانی و نیز انتخابات هیات رئیسه و کمیسیون‌ها، صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: با توجه به دغدغه‌های نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نسبت به مسائل اقتصادی و معیشتی، در این اجلاسیه از وزیر اقتصاد دعوت به عمل آمده‌است تا به عنوان نماینده دولت در خصوص راهکارهای اندیشیده شده برای بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی مردم توضیحات لازم را ارائه دهد.

خاتمی گفت: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بر اساس وظیفه مطالبه‌گری خود از مسئولان می‌خواهند که برای بهبود شرایط معیشتی مردم که در تمام صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی حاضر هستند بیش‌ازپیش تلاش کنند و مسئولان نیز با پیگیری مستمر و میدانی به دنبال ادای دین خود به مردم هستند.

وی بیان داشت: مجلس خبرگان رهبری در تمامی شرایط حتی در دوران کرونا فعالیت‌های خود را به صورت مستمر دنبال می‌کرد که از جمله آن برگزاری اجلاسیه‌های رسمی، صدور بیانیه‌ها و اعلام مواضع در مواقع مختلف، تشکیل جلسات‌ کمیسیون‌ها و مطالبه‌گری دغدغه‌های مردم از مسئولان بوده‌است.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات توسط رهبر معظم انقلاب نیز، مجلس خبرگان رهبری به عنوان نهاد پیشگام قانون جامع و کاملی را بر اساس سیاست‌های ابلاغی برای شرکت در انتخابات این مجلس تصویب و از طریق شورای نگهبان به وزارت کشور ابلاغ کرد که از دوره بعد ملاک ثبت نام، شرکت در آزمون‌ها و انتخاب نامزدها، همین قانون جدید خواهد بود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: این مجلس در تمامی مواقع و شرایط حاضر است و به عنوان نمونه در همین جریان اغتشاشات اخیر چهار جلسه با حضور وزیر محترم کشور و مسئولان عالی رتبه امنیتی در کمیسیون سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی مجلس خبرگان رهبری تشکیل شد.

وی تاکید کرد: نگاه مجلس خبرگان رهبری این است که حفظ نظام از اوجب واجبات است و اعضای خبرگان رهبری بر این نکته تاکید دارند که باید پاسدار نظام اسلامی بود،‌ بنابراین به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد کسانی با تحرکات شیطانی آرزوی آمریکا که براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است را برآورده کنند و به صراحت می‌گوییم که آمریکا این آرزو را به گور خواهد برد.

وی ادامه داد: اگر رسانه‌ای، گوینده حرف دشمن شد باز هم باید او را آزاد گذاشت؟ رسانه‌ها در چارچوب قانون عمل کنند عزیز هستند اما ما در اغتشاشات اخیر دیدیم برخی رسانه‌های داخلی آتش بیار معرکه شده‌اند،‌ تا زمانی که رسانه‌ها بر اساس قانون عمل می‌کنند محترم هستند اما اگر هم‌دست دشمن شدند نظام نمی‌تواند دست روی دست بگذارد؛ اگر رسانه‌ها در چارچوب قانون بنویسند و عمل کنند خسته نباشید هم خواهند شنید،‌ اما اگر بخواهند از خطوط قرمز نظام بگذرند انتظار خسته نباشد نداشته باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب میدان را برای خبرگان در عرصه مراقبت از رهبری باز گذاشته‌اند، آنچه امروز مشاهده می‌شود این است که عملکرد رهبری به نحوی بوده که بهتر از آن نمی‌شد، این نقاظ قوت ولایت بوده‌است که ۴۴ سال نظام اسلامی را حفظ کرده‌است، همین که نظام با اقتدار و سربلندی حفظ شده و به پیش می‌رود نشان دهنده سلامت آن است.