بازدید عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم

پیگیری تأمین واگن برای بهره‌برداری در سفر دوم رئیس جمهور

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از ایستگاه شهید مطهری پروژه مترو قم بازدید کرد. به گزارش شهرنیوز، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز از روند اجرایی پروژه مترو قم و ایستگاه شهید مطهری این پروزه مهم شهری بازدید کرد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از ایستگاه شهید مطهری پروژه مترو قم بازدید کرد.

به گزارش شهرنیوز، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز از روند اجرایی پروژه مترو قم و ایستگاه شهید مطهری این پروزه مهم شهری بازدید کرد.

امیرآبادی در حاشیه بازدید از روند اجرایی پروژه مترو قم و ایستگاه شهید مطهری اظهار داشت: این پروژه سال‌ها در قم فعال بوده و از ماه‌ها قبل آماده بهره‌برداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل این پروزه تأمین واگن است، ابراز کرد: پیگیری‌هایی از طریق مجلس شورای اسلامی و دولت درباره تأمین واگن صورت گرفته است که امیدواریم برای سفر دوم رئیس جمهور به قم، این پروژه آماده بهره‌برداری باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فاز نخست خط اول مترو تا میدان مطهری کامل شده و فاز دوم نیز تا میدان ولیعصر(عج)  تونلینگ آن تکمیل و مابقی تا مسجد مقدس جمکران به صورت دستی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری تلاش‌های زیادی برای این پروزه انجام و باید زودتر به بهره‌برداری برسد، افزود: امیدواریم این پروژه هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد تا شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

آمادگی برای توسعه خط نخست مترو قم در صورت تامین منابع ریالی و ارزی

محمدرضا انگشت باف نیز در این بازدید در گزارشی اظهار داشت: فاز نخست پروژه به صورت کامل آماده تست گرم و بهره‌برداری بوده که تنها مشکل آن، تامین واگن است.

وی با بیان اینکه فاز نخست پروژه از ایستگاه شهرک کامکار تا میدان شهید مطهری اجرایی شده است، ابراز کرد: دو ایستگاه در این فاز به صورت کامل آماده‌شده و مابقی به صورت عبوری خواهند بود.

سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در زمینه تامین واگن دو هفته قبل در حضور وزیر کشور پیگیری‌های لازم انجام شد و در این زمینه پیگیر تامین این واگن ها از یکی از کلان‌شهرها هستیم.

وی از آمادگی برای توسعه خط اول پروژه مترو در بازه زمانی 3 ساله خبر داد و گفت: برای اجرایی کردن و تکمیل خط اول حداقل به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در مرحله نخست و در ادامه منابع ریالی و ارزی داریم.

انگشت باف با تاکید بر پیش‌بینی 3 ایستگاه برای فاز دوم خط اول در ایستگاه‌های نیکویی، میدان ولیعصر(عج) و مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: پروژه مترو قم به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص در توجه به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

گفتنی است فاز نخست خط اول مترو قم از ماه‌ها قبل آماده تست گرم و راه‌اندازی بوده که تاکنون واگن این خط توسط وزارت کشور تأمین نشده است.