معاون شهردار قم:

لایحه رایگان شدن پارکینگ‌های عمومی قم در مناسبت‌ها به‌زودی آماده می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آماده کردن لایحه‌ای برای رایگان شدن پارکینگ‌های عمومی قم در مناسبت‌ها خبر داد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آماده کردن لایحه‌ای برای رایگان شدن پارکینگ‌های عمومی قم در مناسبت‌ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، سید امیرعباس صفوی در هشتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به مشکلات تأمین پارکینگ اشاره کرد و اظهار کرد: باید به تأمین پارکینگ نگاهی جامع داشته باشیم و گرنه سال‌های زیادی با این مشکل مواجه خواهیم بود.

وی مشکلات پارکینگ مصلی و رودخانه را مورد بررسی قرار داد و افزود: وقتی پارکینگ‌ها تنها یک خروجی دارد و امکان اضافه ورودی و خروجی در مسیر پارکینگ‌ها نیست، ما با حجم ترافیک مسیر مواجه خواهیم بود و نمی‌توان برای آن کاری کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم به نارضایتی مردم در ایام شب‌های قدر پرداخت و بیان کرد: هزینه پارکینگ در ساعت‌های مختلف متفاوت بود و برای هر سه ساعت مشخص‌شده یک هزار و 500 تومان تخفیف در نظر گرفته شد و هزینه 13 هزار تومان برای توقف بیش از 5 ساعت در نظر گرفته‌شده بود.

وی ادامه داد: در سه شب لیالی قدر تمام نیروهای شهرداری در پارکینگ‌ها حضور داشتند و حجم زائران و اتمام برنامه حرم زودتر از موعد اجازه عودت وجه به مردم و شهروندان را نمی‌داد و خروجی‌های پارکینگ شرقی در شب دوم به 10 گیت و شب سوم به 13 گیت افزایش پیدا کرد.

صفوی تأکید کرد: رایگان شدن پارکینگ‌ها در اختیار شهرداری نیست و شورای شهر می‌تواند مصوب کند در ایام مناسبتی پارکینگ‌ها رایگان در اختیار شهروندان و مسافران قرار گیرد و با ابلاغ شورا، شهرداری آن را اجرایی خواهد کرد.

وی در پایان از ارائه لایحه تخفیف پارکینگ برای افراد خاص خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌زودی لایحه بهای خدمات پارکینگ برای همه افراد به شورای اسلامی شهر قم تقدیم می‌شود و در مرحله تدوین بوده و باید بدانیم حل مشکلات پارکینگ نیاز به زمان دارد.