بهزیستی استان سمنان ۱۱۷ واحد مسکونی به مددجویان تحویل داد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: ۱۱۷ واحد مسکونی از محل تعهدات این اداره کل و همراهی خیران سال ۱۴۰۱ به مددجویان تحویل شد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: ۱۱۷ واحد مسکونی از محل تعهدات این اداره کل و همراهی خیران سال ۱۴۰۱ به مددجویان تحویل شد.

محمود منطقی روز دوشنبه به رسانه ها ابراز داشت: با توجه به تعهد بهزیستی استان سمنان به واگذاری مسکن در سال گذشته به تعداد ۱۱۴ واحد، این اداره کل توانست تعداد ۱۱۷ واحد مسکونی به مددجویان دارای شرایط تحویل دهد و با پیگیری های انجام شده ۷۷ نفر نیز از تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن بهره مند شدند و ۱۶۵ نفر دیگر کمک هزینه بلاعوض ودیعه و تعمیر مسکن دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همواره پذیرای خیران نیک‌اندیش با هدف حمایت از جامعه هدف و توانخواهان بهزیستی بوده است و با همراهی و همدلی آنها توانسته است سال گذشته ۱۹ میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان در سه بخش نقدی، غیرنقدی و خدماتی جلب و جذب کند.

منطقی با اشاره به تکالیف و قوانین سازمان بهزیستی در زمینه اشتغال و کارآفرینی ادامه داد: بر اساس بند (ب) تبصره ۱۶قانون ۱۴۰۱ تعداد ۶۲۴ نفر از افراد تحت حمایت از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شدند و ۴۰۰ نفر نیز حق بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی دریافت کردند.

وی به مواردی از قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت از قبیله ایجاد صندوق حمایت و ایجاد فرصت های شغلی برای افراد دارای معلولیت، پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، پرداخت تسهیلات جهت احداث واحدهای تولیدی به افراد دارای معلولیت اشاره و اضافه کرد: اداره کل بهزیستی استان سمنان کمک‌هزینه ارتقای کارایی ویژه معلولان به ۶۵ نفر و تسهیلات اشتغالزایی از محل بند (الف) تبصره ۱۸ به ۳۴ نفر پرداخت کرد.