نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

امنیت شغلی مهمترین مطالبه کارگران است

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس امنیت شغلی را مهمترین مطالبه و خواسته کارگران بیان کرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس امنیت شغلی را مهمترین مطالبه و خواسته کارگران بیان کرد.

علی بابایی کارنامی  در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از هر سطحی برای تحقق مطالبات کارگران پیگیری خواهیم کرد اظهار داشت: امنیت شغلی اولین و مهمترین مطالبه کارگران به شمار می‌رود و اکنون امنیت شغلی در کشور وضعیت بدی دارد.

وی با اظهار اینکه اعضای جامعه کارگری باید نسبت به حقوق خود مطالبه داشته باشند، افزود: متأسفانه در زمینه مطالبات کارگران اختلاف نظر جدی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار بود، افزود: از سوی هیچ دولت برای پرداخت و رد این دیون اقدامی صورت نگرفته بود و باهمکاری تشکل‌های کارگری توانستیم بخشی از اعتبارات را جذب کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس اظهار داشت: در مجموعه ۲۴۰ هزار تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا حدودی انجام شده است، تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شده است و در این ماه نسبت به متناسب سازی ۲۵ درصد باقیمانده اقدام می‌شود.

بابایی بیان اینکه مشکل تأمین اجتماعی این است که دولت‌ها در آن حکومت می‌کنند، افزود: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی توسط دولت انتخاب می‌شود و تشکل‌ها و کارگران..

وی بازنگری در قوانین تأمین اجتماعی را ضروری دانست و گفت: اعتباری برای افزایش تعرفه‌های درمان کارگران بیمه شده تأمین اجتماعی شده درنظر گرفته شده است.