اعضای هیئت رئیسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم مشخص شدند

انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد.

انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد.

به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، شهاب علی‌عرب با کسب اکثریت آراء به عنوان رئیس و صادق ساعدی‌نیا و سیدجواد جلالی‌نژاد نیز به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم انتخاب شدند.

شهاب علی‌عرب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اظهار کرد: هدف از تشکیل کمیسیون گردشگری ارائه راهکار‌های موثر بخش خصوصی در جهت اصلاح امور در صنعت گردشگری است.

او با بیان این که اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان، همواره تلاش کرده است از آثار تاریخی و میراث گهربار فرهنگی حفاظت و صیانت کند، ادامه داد: امیدوار هستیم، کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی نیز بتوانند در مسیر حفاظت از آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ارتقاء کیفیت خدمات گردشگری برنامه‌های راهبردی و عملیاتی خود را هم سو با اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم ارائه دهد.

صادق ساعدی نیا، نایب رئیس اول کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم نیز در این جلسه بیان کرد: حمایت از بخش خصوصی در صنعت گردشگری امر بسیار مهمی است، زیرا بخش خصوصی نقش اساسی در توسعه و رشد این صنعت دارد.

او تأکید کرد: دولت باید زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری در زمینه تسهیلات و اعطای مجوز‌های لازم برای احداث و بهره‌برداری از تأسیسات گردشگری را فراهم کند.

سیدجواد جلالی نژاد نایب رئیس دوم کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم نیز در این جلسه با بیان این‌که تبلیغات نقش مهمی در بازاریابی گردشگری و جذب گردشگران دارد، اظهار کرد: طبق نظر کارشناسان، برند‌های گردشگری که فاقد زیرساخت‌های لازم در زمینه تبلیغات هستند به زودی از گردونه رقابت‌ها خارج خواهند شد.

جلالی نژاد با بیان این که تاسیسات گردشگری در زمینه تبلیغات نباید جزیره‌ای عمل کنند، تصریح کرد: تجربه نشان داده است هرگاه جوامع گردشگری، به جای فعالیت جزیره‌ای، به معرفی یک شهر یا منطقه در قالب یک بسته گردشگری عمل کنند، در جذب گردشگر از مبدا، موفق‌تر عمل خواهند کرد.