سخنگوی شورای شهر اصفهان مطرح کرد:

نکاتی درباره فراموشی قداست یک جایگاه و تریبون

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با توجه به انتشار فیلمی از یداله رحمانی خطیب جمعه لردگان در شبکه‌های اجتماعی طی روزهای اخیر، درباره فراموشی قداست یک جایگاه و تریبونش چند نکته را یادآوری کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با توجه به انتشار فیلمی از یداله رحمانی خطیب جمعه لردگان در شبکه‌های اجتماعی طی روزهای اخیر، درباره فراموشی قداست یک جایگاه و تریبونش چند نکته را یادآوری کرد.

علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«در روزهای اخیر فیلمی از یداله رحمانی خطیب جمعه لردگان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که وی ضمن پرداختن توأم با اشتباه به تاریخ، بر اساس اطلاعاتی غلط به اصفهان تاخته و به مسئولان اصفهانی توهین می‌کند؛ در این باره چند نکته را بد نیست بدانید:

۱. این فیلم جدید نیست و حداقل دو ماه قبل بود که به‌صورت محلی و با تدوین تبلیغاتی تیم رسانه‌ای یک نماینده مجلس منتشر شد.

۲. شکی نیست که اظهارات یداله رحمانی برآمده از اطلاعاتی است که به او داده شده و بدون کوچک‌ترین بررسی و تحلیلی با تندترین الفاظ از یک تریبون مهم و انشاالله بخاطر دغدغه فشار معیشتی مردم منطقه، مدیران و مردم اصفهان را نشانه رفته است.

۳. احتمالاً با توجه به جذاب بودن موضوع آب و تأثیر مخالف‌خوانی با دولت و بخشی از حاکمیت تا انتخابات اسفند ماه، باز هم شاهد اتفاقات این چنینی در فلات مرکزی کشور خواهیم بود.

۴. امامی که باید از شنبه تا جمعه الگوی مردمش باشد و تریبونی که باید جای دعوت به حق، انسجام امت و علیه دشمن استفاده شود، نباید رسالتش را فراموش کند که گناهش بخشودنی نیست.

۵. پاسخ‌های تندی را چند بار نوشتم و پاک کردم اما سرانجام به نظرم رسید در شرایط فعلی طبق رسم امام امت دمیدن در چنین مشاجرات و کشیدن این مسائل به میان مردم کار درستی نباشد، پس باید مراعات کرد.

۶. به همکاران خودم و به سایر مدیران استان توصیه می‌کنم برای پاسخ مقتضی به این اتفاق تلخ و برای کنترل تکرار و یا تبعات دومینویی آن با همه توان و در بالاترین مراجع قانونی باید این توهین‌ها و اکاذیب پیگیری شود.

۷. البته در این اتفاق آن نماینده هم بی‌تقصیر نیست و باید مواردی نظیر دخالت در اجرا و اطلاعات غلطی که داده است مورد پیگیری قانونی قرار گیرد.

۸. نفوذ شاخ و دم ندارد، گاهی فکر می‌کنیم نفوذ فقط مصداق عملیات جاسوسی و خرابکارانه است، در صورتی که آتش‌بیاری در دعواهای قومیتی و دوقطبی‌سازی در جامعه با خوراک‌های رسانه‌ای و شناختی آماده شده برای دو طرف یک دعوا، به روز شده مدل تفرقه انگلیسی‌ها در ایام گذشته است.»