مدیرکل غله قم:

همه نانوایی‌های قم تا پایان این هفته به کارتخوان هوشمند مجهز می‌شوند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم با بیان اینکه از ۸۴۲ واحد نانوایی استان ، حدود ۶۴۰ واحد دستگاه پوز جدید خرید نان نصب کرده اند، گفت: تاپایان هفته جاری تمامی واحدهای نانوایی استان به این دستگاه مجهز خواهند شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم با بیان اینکه از ۸۴۲ واحد نانوایی استان ، حدود ۶۴۰ واحد دستگاه پوز جدید خرید نان نصب کرده اند، گفت: تاپایان هفته جاری تمامی واحدهای نانوایی استان به این دستگاه مجهز خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید محمدی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری اظهار داشت: از حدود ۲ هفته پیش نصب دستگاه‌های پوز جدید خرید نان را در واحدهای نانوایی استان شروع کرده‌ ایم و تا الان با همکاری و تعامل بین دستگاه‌ها و زنجیره‌ای که برای اجرای طرح متصل است، حدود ۶۴۰ دستگاه در سطح استان نصب شده است.

وی افزود: در حدود ۲۰۰ واحد نانوایی نیز برخی مغایرت‌هایی در اطلاعات وجود دارد که با دستور فرماندار تا پایان هفته، مغایرت‌ها رفع و همه نانوایی‌ها به دستگاه‌های پوز جدید خرید نان مجهز می شوند.

مدیرکل غله قم با یادآوری اینکه در این طرح سهمیه‌ای تعریف نشده و هر کس به تعداد دلخواه می‌تواند نان خریداری کند بیان داشت: علاوه بر سهمیه‌ آردی که قبلا برای واحدهای نانوایی در نظر گرفتیم، برای رفاه شهروندان حدود ۷۰۰ تُن نیز سهمیه مازاد اختصاص دادیم.

محمدی همچنین خاطرنشان کرد: در ابتدای شروع طرح،۳۰ واحد نانوایی در سطح شهر قم به صورت تمام وقت پخت کردند و سهمیه مازاد آنها هم تامین شد.

وی اضافه کرد: ۲۰ واحد نانوایی نیز پروانه آنها به صورت قیمت تمام شده بود، طبیعتا نانی که به فروش می رساندند نیز قیمت بالاتری داشت، اما با تدبیری که فرماندار و اعضای کارگروه گندم، آرد و نان اتخاذ کردند، سهمیه یارانه‌ تعلق گرفت و باید نان را با نرخ یارانه‌ای به فروش برسانند.

مدیرکل غله قم همچنین با تاکید بر اینکه شرایط خوبی را از نظر آرد و نان در استان داریم تصریح کرد: شایعه‌ها در خصوص کمبود آرد صحت ندارد و برغم سهمیه‌ای که نانوایی‌ها داشتند، سهمیه مازادی هم برای آرامش خیال مردم، در نظر گرفته شده که در حال تامین است.

این مسئول با اشاره به معضل کمبود واحدهای نانوایی در شهرک پردیسان بیان کرد: مازاد سهمیه آرد پردیسان هم تامین شده، در مجموع مشکلی در تامین آرد استان وجود ندارد.