مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان:

۸۰ درصد از سهمیه مالیاتی امسال استان اصفهان وصول شد

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: ۸۰ درصد از سهمیه تعیین شده برای سه ماهه نخست امسال استان در موضوع مالیات بر ارزش افزوده و مالیات‌های مستقیم محقق شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: ۸۰ درصد از سهمیه تعیین شده برای سه ماهه نخست امسال استان در موضوع مالیات بر ارزش افزوده و مالیات‌های مستقیم محقق شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی اصفهان، عباس مزیک ابراز امیدواری کرد که در تیر جاری بعنوان فصل تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی، وضعیت وصولی‌های استان اصفهان در کشور بهبود پیدا کند.

وی ادامه داد: اصفهان که ۶ تا ۷ درصد از جمع وصولی مالیات کشور را به خود اختصاص می‌دهد، استانی موثر در تامین مالیات‌های کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان اظهار داشت: این استان با توجه به داشتن صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، پالایشگاه و پتروشیمی، بطور معمول در بیشتر سال ها رتُبه دوم درآمد مالیاتی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه به تنهایی معادل ۵ تا ۶ استان کشور مالیات می‌پردازد، افزود: سال گذشته حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان مالیات در استان وصول و هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عوارض به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های متولی روستاهای بدون دهیاری پرداخت شد.

مزیکی با اشاره به اخذ مالیات از تراکنش‌ کارتخوان‌های بانکی گفت: هر گردش‌ مالی بعنوان فروش و تحقق درآمد محسوب نمی‌شود و بر اساس دستورالعمل‌های سازمان امور مالیاتی باید از گردش مالی که بعنوان فروش و ارائه خدمت به تحقق درآمد منجر می‌شود، مالیات اخذ شود.

به گفته وی، افرادی که گردش مالی انجام می‌دهند باید مُستندات و اطلاعات ضمنی و حداقلی را در اختیار ماموران مالیاتی قرار دهند که این تراکنش و تبادلات مالی به چه دلیلی انجام شده است.

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان اظهار داشت: دریافت مالیات ارزش افزوده یکی از بهترین مالیات‌ها در دنیا محسوب می‌شود که ویژگی‌های خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه بعضی افراد معتقدند که مالیات ارزش افزوده موجب افزایش تورم می‌شود، اضافه کرد: مالیات بعنوان پایدارترین و پاکترین درآمد برای اداره جامعه است و ارزش افزوده در اصل، مالیات بر مصرف است و احتمال اینکه بر مصرف کننده فشار بیاورد، وجود دارد .

وی بیان کرد: یکی از کمترین نرخ‌های مالیاتی در جهان به ایران اختصاص دارد البته تعریف مالیات در دنیا متفاوت است و در کشورهای دیگر مجموع پولی که گرفته می شود تحت عنوان مالیات است و بنابراین بصورت جداگانه توسط تامین اجتماعی، شهرداری و امور مالیاتی دریافت نمی شود.

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان گفت: در صورتی که این درآمدها در کشور ما هم تجمیع شود عدد قابل توجهی خواهد شد اما در زمان حاضر سازمان‌های مختلف مالیات دریافت می‌کنند و مردم هم از این قضیه ناراحت هسند و اگر همه اینها را یک کاسه کنیم و نرخ مالیات بجای ۹ درصد ۱۵ درصد شود، وضعیت بهتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مالیات در دنیا نقش‌ و کارکردهای مثبتی دارد و در توسعه، رفاه و تامین درآمدها و ادامه خدمت دولت‌ها موثر است و دولت ها هم باید در قبال دریافت پول و مالیات، خدمت ارائه کنند و پاسخگو باشند.

مزیکی خاطرنشان کرد: سووال بزرگ مردمی که مالیات می‌پردازند این است که این پول‌ها کجا هزینه می‌شود لذا سازمان‌هایی که مالیات دریافت می‌کنند باید برای مردم نیز توضیح دهند که وصولی های آنها صرف چه کارهایی می‌شود.