معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام مازندران خبر داد؛

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای ۵۰۸ روستای مازندران

بابل- آهنگران، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در ۵۰۸ روستای استان خبر داد.

بابل- آهنگران، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در ۵۰۸ روستای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گویه در مازندران، محمد آهنگران با اظهار این که طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در ۶۰ هزار هکتار از مزارع استان اجرا شده است، افزود: این طرح در ۵۰۸ روستای استان اجرا شده است.

وی با اشاره به خشکسالی ها و کاهش ۳۷ درصد بارندگی ها گفت: این درحالی است که میزان عملکرد در دیمزارهای تحت پوشش ۳۵ درصد رشد داشته است.

وی با عنوان این که سطح زیرکشت محصولات با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها افزایش داشته است، گفت: اهدای کود و بذر رایگان و پشتیبانی از کشاورزان سبب استقبال آنان از این طرح شده است.

آهنگران ارائه ۱۵ میلیارد تومان خدمات بلاعوض نظیر تامین بذر و کود و پرداخت ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان در قالب طرح جهش تولید را از جمله حمایت ها بیان کرد و گفت: بخش عمده ای از کشاورزان در بالادست و مناطق محروم سکونت دارند و اجرای این طرح در رشد تولید و بهبود معیشت و محرومیت زدایی نقش مهمی دارد.

۵۵ هزار هکتار از مزارع مازندران به کشت گندم اختصاص دارد.