مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان پاسخ داد:

نظارت بر خودروهای حامل بار در بزرگ‌راه‌های شهر اصفهان چگونه است؟

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: گشت‌های کنترل نظارت سازمان بار در معیت عوامل پلیس راه، صبح، ظهر، عصر و نیمه شب وضعیت تردد ناوگان بار در شهر را کنترل می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: گشت‌های کنترل نظارت سازمان بار در معیت عوامل پلیس راه، صبح، ظهر، عصر و نیمه شب وضعیت تردد ناوگان بار در شهر را کنترل می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اصفهان، سیدعلی عبداللهی اظهار کرد: گشت‌های کنترل نظارت سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار با همکاری عوامل پلیس راه، صبح، ظهر، عصر و نیمه شب وضعیت تردد ناوگان بار در شهر را کنترل می‌کنند.

وی با اشاره به طرح سازمان بار با عنوان «محدودیت مکانی و زمانی ناوگان بار»، افزود: این طرح تردد ناوگان را برای زمان و مکان خاصی از روز مجاز دانسته است؛ ناوگان حمل بار فقط در این زمان و مکان مجاز به تردد هستند در غیر این صورت با اعمال قانون و ثبت تخلف روبه‌رو می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز اصلی بر ناوگان باری بالای ۱۰ تن است، تصریح کرد: ناوگان حمل خاک و نخاله باید پوشش مناسب برای بار داشته باشد و بارها بیرون ریخته نشود، همچنین آلودگی بصری و محیط زیستی برای شهر و شهروندان ایجاد نکند.

وی ادامه داد: برای ناوگان حمل بتن به‌ویژه میکسرها و پمپ‌های بتنی، نداشتن بار اضافه اهمیت ویژه‌ای دارد که به‌صورت ظاهری چک می‌شود، همچنین تناژ نباید از حدود مقرر در کارت و ظرفیت مجاز خودرو فراتر رود در غیر این صورت اعمال قانون و به پارکینگ هدایت می‌شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه تخلفات ناوگان حمل مصالح ساختمانی بسیار رایج است، خاطرنشان کرد: نکات مربوطه از جمله بیرون‌زدگی بار، مهار بار، اطلاع‌رسانی بار، حفظ فاصله مجاز از خودروهای عقب و جلو و نقاط کور، بستن بار بدون بیرون‌زدگی از لحاظ طول، عرض و ارتفاع که خطری برای خودروهای سواری اطراف ناوگان باری ایجاد نکند، از جمله مواردی است که در کلاس‌های آموزشی برای رانندگان بیان شده است و باید رعایت شود.