رشد ۷۸ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان قم در دو سال اخیر

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در آستانه هفته دولت از رشد ۷۸ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی در مقایسه با سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در آستانه هفته دولت از رشد ۷۸ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی در مقایسه با سال ۱۴۰۰ خبر داد.

در آستانه هفته دولت مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم طی سخنانی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، گفت:در دو سال اخیر شاهد رشد ۷۸ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی بوده ایم و در حال حاضر ۳۹ هزار نفر از شهروندان قمی در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که این موضوع به دلیل دو اتفاق مهم یعنی بازگشایی کتابخانه عمومی امام علی (علیه السلام) در شهریور ۱۴۰۱ و افتتاح کتابخانه مرکزی قم همزمان با میلاد امام مهدی (عج) در اسفند ماه سال گذشته بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم وی در ادامه افزود: در حال حاضر ۳۸ هزار متر مربع فضای کتابخانه ای در استان داریم و امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۲ و با تدبیر دولت مردمی و همت و تلاش جهادی استاندار و مدیران فرهنگی استان، کتابخانه مرکزی فاخر و درخوری برای شهروندان پردیسان افتتاح کنیم.

توکلیان در ادامه با تاکید بر تغییر رویکرد نهاد کتابخانه های عمومی در سال های اخیر از محلی صرفاً برای مطالعه به پایگاه های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، عنوان کرد: کتابخانه های عمومی در حال حاضر علاوه بر تاکید بر نقش های سنتی مانند مطالعه کتاب و امانت کتاب که یکی از شاخص های توسعه فرهنگی و کتابخوانی است و بررسی میزان رشد امانت کتاب در کتابخانه های عمومی استان، رشد ۳۴۰ درصدی این حوزه را نشان می دهد.