فصل نو گردشگری مازندران با هزینه اعتبار ۹ هزار میلیارد ریالی دولت

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که در دهه فجر امسال طرح های گردشگری و صنایع دستی با حجم سرمایه گذاری ۹ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال در استان به بهره برداری می رسد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که در دهه فجر امسال طرح های گردشگری و صنایع دستی با حجم سرمایه گذاری ۹ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال در استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی مازندران، صادق برزگر روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در این هفته ۵۴ طرح اقتصاد، ‌عمرانی و خدماتی درحوزه گردشگری و صنایع دستی به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد:‌ از این تعداد ۳۳ طرح در حوزه گردشگری با سرمایه گذری بیش از ۹ هزار میلیارد ریال است که با بهره برداری از آنها برای۲۰۸ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران هتل، هتل‌آپارتمان، دفتر خدمات سیاحتی، دهکده آبی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی را از جمله طرح های حوزه گردشگری استان برشمرد که قرار است در هفته دولت به بهره برداری برسد.

طی سالهای اخیر با رونق گرفتن موضوع اقامتگاه های بوم گردی ۳۴۲ واحد اقامتگاه بوم گردی در روستاهای مازندران راه اندازی شد و پذیرش مسافران در آنها در حال انجام است ظرفیتی که علاوه بر احیای سنت و فرهنگ بومی استان به منبع خوبی برای درآمدزایی روستاییان نیز مبدل شده است.

وی به مجموع طرح های صنایع‌دستی قابل افتتاح در این ایام اشاره کرد و گفت: ۲۰ فروشگاه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱۴ میلیارد ریال و با ایجاد اشتغال ۲۰ نفر به بهره برداری می رسد.

برزگر از ساری، آمل، رامسر، نکا، سوادکوه شمالی، بهشهر، نور و کیاکلا به عنوان شهرستان هایی که فروشگاه های صنایع دستی در آنها به بهره برداری می رسد نام برد.

برزگر همچنین به ایجاد موزه گیاه‌شناسی بن‌سای بابلسر، ‌ دهکده آبی تبرستان سوادکوه شمالی با مشارکت آب منطقه‌ای، گردشگری کشاورزی در محمودآباد با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، مرکز سرگرمی، تفریحی نازگل قائم شهر، هتل آپارتمان تنکابن و شرکت خدمات سیاحتی بابلسر از دیگر طرح های مورد بهره برداری در این هفته نام برد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران همچنین از صدور موافقت نامه اجرای طرح های گردشگری حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت که ۳۵ موافقت اصولی طرح‌های سرمایه گذاری حوزه گردشگری در استان در سه ماهه نخست سال جاری صادر شد.

وی افزود: این طرح ها پس از بررسی کارشناسان طبق ضوابط مورد تائید و موافقت اصولی آنها صادر شد.

برزگر ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است و با بهره برداری از این طرح‌ها ۹۴۴ فرصت اشتغال در منطقه ایجاد می‌شود.