افزایش ۱۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار

سعید کیا کجوری در گفتگو با خبرنگاران افزود: تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار از ابتدای امسال تا پایان مرداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشت. وی اظهارداشت: در بخش ورود کشتی‌های تجاری به بنادر نوشهر و فریدونکنار نیز عملکرد اداره کل در این پنج ماه از افزایش […]

سعید کیا کجوری در گفتگو با خبرنگاران افزود: تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار از ابتدای امسال تا پایان مرداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

وی اظهارداشت: در بخش ورود کشتی‌های تجاری به بنادر نوشهر و فریدونکنار نیز عملکرد اداره کل در این پنج ماه از افزایش ۹۰ درصدی برخوردار بوده است.

کیاکجوری با بیان اینکه بنادر نوشهر و فریدونکنار از تجهیزات و امکانات مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردارند، گفت: تجار و بازرگانان و دیگر فعالان حوزه صادرات و واردات می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این بنادر و بهره گیری از مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد صنعت حمل و نقل دریایی، موجبات رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه و کشور را فراهم کنند.

محصولات کشاورزی، مواد معدنی، مواد غذایی و لوازم خانگی از مهم‌ترین کالاهای صادراتی به کشورهای همسایه و غلات، کاغذ و مقوا، چوب و تخته از عمده‌ترین کالاهای وارداتی به این بنادر در این مدت بوده است.

در زمان حاضر اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به مرکزیت نوشهر با دارا بودن ۲ بندر تجاری (نوشهر – فریدونکنار) علاوه بر فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری و نفتی، مسئولیت حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی از رامسر غربی ترین خطه مازندران تا ساری در زمینه حفاظت و ایمنی دریانوردی، جستجو و نجات دریایی، برقراری ارتباطات دریایی، حفظ محیط زیست و مقابله با آلودگی دریا، ایمنی آبراه دریایی، رعایت و اعمال کنوانسیون های بین المللی در مدیریت امور بندری و دریایی، برگزاری آزمون های تخصصی، صدور گواهینامه های شایستگی برای خدمه شناورهای تجاری و صیادی و شناسنامه های دریانوردی، ثبت و بازرسی کلیه شناورها و صدور گواهینامه های مربوطه و کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی ها و شناورها بر عهده دارد.