مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خبر داد:

اتمام خاک‌برداری ادامه پروژه تونل غدیر

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم از تکمیل خاک‌برداری ادامه پروژه تونل غدیر تا خیابان بیگدلی خبر داد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم از تکمیل خاک‌برداری ادامه پروژه تونل غدیر تا خیابان بیگدلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، مسعود بخشی با اشاره به اجرای پروژه ادامه تونل غدیر از خیابان معلم تا خیابان بیگدلی اظهار کرد: این پروژه به طول ۳۰۰ متر با محور فاز پنج عمار یاسر به‌صورت زیرسطحی در حال اجرا است.

وی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه افزود: حجم خاک‌برداری پروژه ۱۲۴ هزار مترمکعب است که ۹۸ درصد انجام‌شده و تا دو روز آینده به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به حجم ۲ هزار و ۵۴۰ کیلوگرمی آرماتوربندی این پروژه گفت: در آرماتوربندی نیز ۹۷ درصد پیشرفت داشتیم.

وی ادامه داد: کل بتن‌ریزی پروژه ۲۲ هزار مترمکعب بوده که حدود ۲۰ هزار مترمکعب انجام‌شده و ۹۱ درصد پیشرفت داشته است.

بخشی با اشاره به اینکه کل قالب‌بندی پروژه ۱۶ هزار ۷۰۰ مترمربع بوده و ۳۵۰۰ مترمربع باقی‌مانده است گفت: در این مرحله حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه تمام شمع‌های عرشه تونل و دیواره‌سازی‌ها انجام شده است، افزود: دیواره‌های نمایی پروژه ۱۲۷ تن آرماتوربندی دارد که در این زمینه ۶۰ درصد پیشرفت داریم و ۸۰ تن باقی‌مانده است.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به اینکه جدول‌کشی زیرگذر به‌تازگی آغازشده است، گفت: جدول‌کشی سطح صفر به‌صورت ۸۰ درصدی به اتمام رسیده است و ۴۰۰ متر باقی‌مانده است؛ عملیات اجرای آسفالت سطح صفر در حال انجام بوده و از لایه بیندر آن هزار مترمربع باقی‌مانده است.