مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

آغاز سال تحصیلی جدید با ۵۳۶ هزار دانش‌آموز و ۲۲ هزار معلم

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از ورود ۱۸۰۰معلم جدیدالورود به کادر آموزشی مدارس خبر داد و گفت: امسال ۵۳۶ هزار دانش‌آموز و ۲۲ هزار معلم، سال تحصیلی جدید را در مازندران آغاز می‌کنند.

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از ورود ۱۸۰۰معلم جدیدالورود به کادر آموزشی مدارس خبر داد و گفت: امسال ۵۳۶ هزار دانش‌آموز و ۲۲ هزار معلم، سال تحصیلی جدید را در مازندران آغاز می‌کنند.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در سال تحصیلی جدید، یک سوم مدارس نوسازی شده است و این امر بی نظیر بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، خاطرنشان کرد: در مجموع، ۱۴۰۰ مدرسه استان مازندران برای سال تحصیلی جدید با مشارکت معلمان هر مدرسه، بهسازی و شاداب سازی شده است.

این مسئول ادامه داد: در حوزه ثبت نام تلاش شد تا با کمترین اعتراضات والدین صورت گیرد و در ثبت سفارش کتب درسی، استان مازندران در تمامی پایه‌های تحصیلی در رتبه نخست قرار دارد.

کمالی بیان کرد: در جلب مشارکت مردمی ضمن استفاده از ظرفیت خیرین به صورت محله محور عمل کردیم.

وی از افزایش موج استقبال خانواده‌ها به سمت هنرستان‌ها برخلاف ادوار گذشته، خبر داد و گفت: در حوزه فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها، سیاست‌ها به سمت مهارت آموزی است و در این بخش مازندران با ۴۷ درصد، حتی از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، تصریح کرد: طبق توافقاتی که اخیرا صورت گرفته است بنا است تا ۳ هنرستان‌ هر یک به ارزش ۲۵ میلیارد تومان در سه شهر نکا، بابل و چالوس توسط یک خیر احداث شود.

این مسئول، از راه‌اندازی مراکز احسان و نیکوکاری خبر داد و گفت: جشن عاطفه‌ها در سه شنبه هفته آینده در تمامی مدارس استان برگزار می‌شود.

کمالی از ورود ۱۸۰۰معلم جدیدالورود از محل آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: امسال ۵۳۶ هزار دانش‌آموز و  ۲۲ هزار معلم مازندران، سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: ۴۲۰۰ مدرسه داریم که ۷۲۰ مدرسه غیردولتی است و مازندران بیشترین نرخ ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، اعلام کرد: عدالت آموزشی جزو سیاست‌ها و الویت‌های ما است و تلاش کردیم تا این مهم در مدارس به ویژه روستایی برقرار شود.

این مسئول گفت: حدود ۲۰۰ مدرسه عشایری و روستایی داریم و در بحث سرانه‌ها، در فصل ۵ حدود ۹۰ میلیارد تومان در دو سال اخیر دولت سیزدهم به استان تخصیص یافت.

کمالی مطرح کرد: در طرح شهید سلیمانی نیز ۲۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تجهیز و ساخت سالن‌های ورزشی به استان تخصیص یافت.

وی تاکید کرد: اخذ وجه حین ثبت نام ممنوع است و حتی از مدیران درخواست کردیم که از دریافت کمک‌های داوطلبانه در حین ثبت نام نیز خودداری کنند و امسال خوشبختانه هیچگونه شکایتی در این بخش نداشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، گفت: شهریه کارهای فوق برنامه برای مدارس خاص و سمپاد یک افزایش ۱۵ درصدی داشته است و این مدارس جهت ارائه خدمات آموزشی خارج ساعت مدرسه اخذ هزینه می‌کنند و حضور دانش‌آموزان در این کلاس‌ها الزامی نیست.

این مسئول اکثر مدارس مازندران به تجهیزات هوشمند مجهز شدند اما در عمل استفاده چندانی از آن نمی‌شود و جزو الویت اول ما نیست.

کمالی با بیان اينكه تمامی سرویس بهداشتی مدارس نیز ترمیم و نوسازی شده است؛ گفت: بر اساس قراردادی که با سازمان نوسازی و تجهیزات مدارس صورت گرفته است، کار تعمیر و ترمیم این سرویس‌های بهداشتی در دست انجام است.

وی با بیان اينكه در سنوات گذشته متولی سرویس مدارس خود آموزش و پرورش بود؛ اما هم اکنون ما بهره‌بردار هستیم؛ متذکر شد: آموزش و پرورش مازندران تمامی اعلام نیاز خود را در این حوزه اعلام کرده است و منتظر همکاری سایر دستگاه‌ها در این بخش هستیم.