مدیران مرکز بسته بندی تخم مرغ مرغانه خواستار واگذاری زمین از سوی شرکت شهرکها و تسهیلات ویژه بانکی به این مرکز شدند

مرکز  بسته بندی تخم مرغ سعدونی (مرغانه) با مدیریتی کارآمد و به روز و مسوول فنی متعهد و مسلط در این حوزه ی مرتبط با سلامت جامعه، یکی دیگر از واحدهای معتبر و شاخص در زمینه بسته بندی بهداشتی و استاندارد تخم مرغ به شمار می رود خبرنگار ما با مدیریت و مسوول فنی_ بهداشتی آن مصاحبه انجام داد  ما حصل این مصاحبه را در ادامه می خوانید: مهندس  محمدی مدیر مرکز بسته بندی تخم مرغ (مرغانه) ابتدا با اشا ره به اینکه فعالیت این واحد در سال 99 شروع که در اواسط مهرماه 99 رسما ًآغاز به کار کرد، گفت: کار تجهیز و نصب دستگاه ها و اخذ مجوزها؛ حدود 6 تا 7 ماه به طول انجامید و دقیقاً در دوران شیوع ویروس مهلک کرونا این واحد راه اندازی شد.

مرکز  بسته بندی تخم مرغ سعدونی (مرغانه) با مدیریتی کارآمد و به روز و مسوول فنی متعهد و مسلط در این حوزه ی مرتبط با سلامت جامعه، یکی دیگر از واحدهای معتبر و شاخص در زمینه بسته بندی بهداشتی و استاندارد تخم مرغ به شمار می رود خبرنگار ما با مدیریت و مسوول فنی_ بهداشتی آن مصاحبه انجام داد  ما حصل این مصاحبه را در ادامه می خوانید: مهندس  محمدی مدیر مرکز بسته بندی تخم مرغ (مرغانه) ابتدا با اشا ره به اینکه فعالیت این واحد در سال 99 شروع که در اواسط مهرماه 99 رسما ًآغاز به کار کرد، گفت: کار تجهیز و نصب دستگاه ها و اخذ مجوزها؛ حدود 6 تا 7 ماه به طول انجامید و دقیقاً در دوران شیوع ویروس مهلک کرونا این واحد راه اندازی شد.

وی گفت: با توجه به فراگیری کرونا که در مقاطعی قرنطینه عمومی را به دنبال داشت: مسوولان  بهداشتی حساسیت ویژه ای، نسبت به صنعت غذایی اعمال می کردند و به خصوص در رابطه با بسته بندی تخم مرغ و اینکه محصول هیچ گونه تماسی با دست نداشته باشد؛ تاکید ویژه می شد. از این رو آغاز به کار این واحد مصادف شد با تعیین شروطی از سوی ارگان های بهداشتی که جهت اخذ مجوزها باید الزاماً یک سری دستگاه ها تهیه و نصب شود تهیه این دستگاه ها هزینه کلانی می طلبید اما به عنوان یکی از شروط اصلی جهت اخذ مجوزهای بهداشتی و پروانه بهره برداری تعیین شد و ما با هزینه ای افزون بر دو میلیارد و 800 میلیون تومان این دستگاهها را خریداری و نصب کردیم. این در حالی بود که دیگر واحدهای بسته بندی که از قبل مجوزها را دریافت کرده بودند، با چنین شرط هایی مواجه نبوده فلذا فاقد این دستگاه ها بودند.

مدیر مرکز بسته بندی تخم مرغ  با بیان اینکه از هیچ حمایت و تسهیلات ویژه دولتی و بانکی استفاده نکرده ایم خاطر نشان ساخت؛ تمامی هزینه ها از منابع سرمایه گذاری شخصی تامین و پرداخت شده است.

وی همچنین اظهار  داشت: یکی از مواردی که مسوولان ذیربط برای تسهیلات مطرح می کردند این بود که مکان مرکز بسته بندی باید ملک شخصی باشد؛ اما به لحاظ هزینه های کلانی که خرید مکان مناسب برای مرکز بسته بندی می طلبید. ناچاراً سوله ای را اجاره کردیم. در واقع چنانچه ملک شخصی برای مکان این واحد در اختیار داشتیم، نیازی به تسهیلات احساس نمی شد!

مدیر مرکز بسته بندی تخم مرغ  در ادامه خاطر نشان کرد: تقاضای واگذاری زمین برای این واحد را به شرکت شهرک های صنعتی ارایه دادیم که ظاهراً عنوان شده فعلاً زمینی برای واگذاری وجود ندارد.

آقای محمدی آنگاه با یادآوری اینکه فعالیت خود را در این واحد باهمکاری و مشارکت اقای مهندس اسماعیلی شروع کردیم. گفت: پروسه کاری این مرکز بدین ترتیب است که تخم مرغ را از واحدهای مرغداری معتبر ودارای مجوز در وزن های ایده آل و تولید به روز با کیفیت بالا خریداری و در این واحد به بسته بندی در اوزان مختلف اقدام می کنیم.

وی در همین حال به این نکته اشاره کرد که ما تخم مرغ را به صورت نقدی از واحدهای مرغ داری خریداری می کنیم اما فروشگاه های سطح شهر که این محصول را به صورت بسته بندی شده از ما خریداری می کنند. مطالبات این مرکز را به صورت شرایطی می پردازند که این امر چالش های نقدینگی ما را عمیق تر می کند و در واقع نیاز به نقدینگی بالایی داریم تا بتوانیم این روند را همچنان ادامه دهیم.وی افزود در نظر داریم محصولات (تخم مرغ) بسته بندی شده را در سال جاری علاوه بر قم درچند شهر دیگر توزیع و عرضه کنیم.

مهندس اسماعیلی در ادامه صحبت های مهندس محمدی خاطر نشان کرد: این واحد به عنوان اولین واحد بسته بندی در سطح استان قم، مجهز به دستگاه های مدرن و پیشرفته ای است ک خریداری این دستگاه ها  جزو شروط تعیین شده جهت صدو رمجوز و پروانه بهره برداری و بهداشتی بود که در سطح استان فقط این واحد به چنین دستگاه مدرن و پیشرفته ای مجهز است که می تواند داخل تخم مرغ را رؤیت و خرابی  و یا نقطه احتمالی این محصول را نشان دهد!(البته شرکت معتبر تلاونگ از این دستگاه برخوردار است). مهندس اسماعیلی با بیان اینکه استان قم قطب تولید تخم مرغ در سطح کشور محسوب می شود. گفت: حتی در بسیاری از مواقع؛ تولید، مازاد تخم مرغ داریم که بعضاً صادر می شود وی سپس با اشاره به اینکه تخم مرغ از واحدهای مرغداری معتبر دارای مجوز خریداری و در وزن های مختلف در این واحد بسته بندی می شود؛ خاطر نشان کرد: وزن تخم مرغ ها بین 1و 700تا 12 و 300 گرم، متغیر است و به طور معمول هر خاور محموله ای افزون بر 4 تن تخم مرغ به این مرکز حمل می کند. وی در همین زمینه اضافه کرد: تخم مرغ ها همچنین در بسته بندی های متفاوت 15 عدد (شانه) و 30 عدد ی بسته بندی و به فروشگاه ها ارسال می شود. در همین حال بسته بندی های 6 و 9 و 15 عددی نیز در این مرکز صورت می گیرد و مرکز بسته بندی مرغانه تنها واحد دارای گرید A و B در سطح قم محسوب می شود. وی در خصوص ویژگی هایی که یک واحد بسته بندی را مشمول دریافت گرید های B,A می کند؛ افزود؛ واحدی که تمامی قوانین و دستور العمل های صادره از سازمان دامپزشکی و مراکز بهداشتی رعایت کند مشمول دریافت این گرید می شود. اما در سطح استان قم واحدهایی که چنین ویژگی هایی ندارند و فاقد گرید B,A هستند؛ در لیبل خود آن را درج و عرضه می کنند که ما این تخلف آشکار را به مراجع ذیربط انتقال دادیم.

دکتر محمد حیدری مسوول فنی بهداشتی مرکز بسته بندی تخم مرغ سعدونی نیز در مصاحبه با خبرنگار ما توضیحاتی داد. وی با بیان اینکه از سال 1400 در این واحد به عنوان نماینده و ناظر اداره دام پزشکی مشغول به کار و انجام وظیفه شدم؛ گفت: پیش از این در واحدهای مشابه دیگر فعالیت داشتیم، مسوول فنی، بهداشتی مرکز بسته بندی تخم مرغ مرغانه ادامه داد: وظیفه اصلی ما کنترل و نظارت بهداشتی بر محموله های ورودی تخم مرغ به این مرکز است که این کنترل و نظارت بعد از ورود به مرکز در مراحل مختلف بسته بندی و تا مرحله خروج محصول از مرکز ادامه دارد.

دکتر محمد حیدری خاطر نشان کرد: تخم مرغ های ارسالی به این مرکز را به لحاظ ویژگی های بهداشتی و غذایی و سالم بودن دقیقاً کنترل نموده و مشخص می کنیم که آیا ارزش خوراکی دارد یا باید به مصرف صنعتی برسد، بعضاً شاید در مواردی محموله فاسد بوده و باید معدوم شود، که البته این مورد بسیار به ندرت اتفاق می افتد و در این واحد تاکنون سابقه نداشته است. وی افزود : چنانچه محموله های ارسالی به این مرکز بسته بندی دارای ایرادو مشکل بهداشتی باشد، مسوول واحد مرغداری به سازمان مربوطه احضار شده و به تناسب ایراد محصول از او تعهداخذ و یا محصول دپو و مسترد می گردد. دکتر محمد حیدری تصریح کرد؛ باری که به این واحد وارد می شود، از قبل توسط واحد مرغداری و نماینده و مسوول فنی مقیم آن واحد ها چک بهداشتی می شود و پس از اطمینان از سالم بودن تحویل مراکز بسته بندی می گردد. با این وجود در مواردی حین انتقال و حمل محموله ممکن است بار از حالت تمیزی خارج شود یا حاوی بارآلودگی کودی و نظایر آن باشد که چنین مواردی در این واحد دقیقاً بررسی و پس از تایید بهداشتی مجوز انتقال به قسمت بسته بندی صادر می شود. در واقع بار قبل از تخلیه هنگام تخلیه و در مراحل بعدی، به طور مستمر تحت نظارت و کنترل دقیق بهداشتی قرار می گیرد. در همین حال کارتن های حاوی تخم مرغ نیز دقیقاً کنترل می شود و مشخصات درج شده روی آن با مشخصات فرستنده همراه با نشانی، شماره تماس و اینکه محصول بار روز است یا شب، مورد بررسی دقیق قرار می گیرد به عبارت دیگر تمامی قوانین و دستور العمل هایی که سازمان دامپزشکی در نظارت وکنترل بهداشتی تخم مرغ و بسته بندی آن تعیین صادر و ابلاغ نموده با حساسیت ویژه ای در این مرکز رعایت واعمال می شود. گفتنی است؛ آقایان محمدی واسماعیلی مدیران مرکز بسته بندی تخم مرغ مرغانه درپایان مصاحبه، جمع بندی  صحبت های خود پرداخته و تاکید کردند که واگذاری زمین به این مرکز با قیمت و شرایط مناسب در شهرک صنعتی، و نیز اختصاص تسهیلات ارزان قیمت بانکی در راستای احداث سوله از مهم ترین انتظارات و خواسته های ما از مسوولان ذیربط است.

محمدی و اسماعیلی خاطر نشان کردند؛ باتوجه به تاکیداتی که مقامات ارشد نظام جمهوری اسلامی در حمایت از تولید ملی و کارآفرینان دارند انتظار داریم مسوولان اجرایی حمایت و پشتیبانی لازم را از این واحد به عمل آورند تا بتوانیم خدمات به ملت شریف را هرچه بیشتر توسعه داده و برای تعداد بیشتری از نیروهای مستعدد جویای کار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

در حال حاضر 10 نفر به صورت مستقیم در یک شیفت، در این واحد مشغول به کار هستند. که با حمایت و پشتیبانی مسوولان این تعداد ا فزایش خواهد یافت.

مدیران مرکز بسته بندی  تخم مرغ   همچنین با آرزوی موفقیت برای دولت خدمتگزار و استاندار قم، به عنوان نماینده عالی دولت در استان، اظهار داشتند ما با همه اندوخته هایی که داشتیم این واحد را در راستای خدمات رسانی بهینه به همشریان عزیز و هموطنان گرامی راه اندازی کرده ایم و هدف ما توسعه خدمات و افزایش میزان اشتغالزایی است که امیدواریم ارگان های ذیربط حمایت های لازم را از ما به عمل آورند.

آقایان محمدی و اسماعیلی در پایان با اشاره به همکاری و تعامل مجموعه دام پزشکی کشورو استان و تبریک روز دام پزشک به تمامی فعالان عرصه دام پزشکی اظهار داشتند؛ از تلاش ها و نیز همکاری و تعامل ریاست و پرسنل اداره کل دامپزشکی استان قم تشکر و قدر دانی کردند.