رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد:

رفع تصرف ۴۲۶ هکتار از اراضی ملی در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: ۴۲۶ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان خلع‌ید و رفع تصرف شد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: ۴۲۶ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان خلع‌ید و رفع تصرف شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در جمع خبرنگاران گفت: ۵۱۸ فقره اراضی ملی و منابع طبیعی بوده که ۵۰۰ فقره به منابع طبیعی مازندران(ساری) و ۱۸ فقره به منابع طبیعی استان(نوشهر) اختصاص داشته است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری مازندران افزود: از مجموع ۶۲۶ هکتار فوق الذکر، ۴۱۹ هکتار اراضی در محدوده منابع طبیعی مرکز استان (ساری) و بیش از ۷ هکتار به منابع طبیعی استان (نوشهر) مرتبط بوده است.

اکبری در ادامه با تاکید بر لزوم آزاد سازی عرصه‌های ملی اظهار کرد: حفظ حقوق بیت‌المال از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای دستگاه قضایی استان برخوردار بوده و حفظ انفال، اراضی ملی و منابع طبیعی همیشه در شورای حفظ حقوق بیت المال استان مورد تاکید و پیگیری قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران تاکید کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در کنار اجرای کامل و دقیق مصوبه‌های شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف با امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارند، باید تلاش خود را بکار گیرند تا از اراضی ملی، منابع طبیعی و بیت‌المال به بهترین شکل ممکن پاسداری و حفاظت کنند.