نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

منع جدی واردات کالا‌های دارای نمونه داخلی مدنظر باشد

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان گفت: منع جدی واردات کالا‌هایی که نمونه داخلی آن موجود است، باید در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» مدنظر قرار گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان گفت: منع جدی واردات کالا‌هایی که نمونه داخلی آن موجود است، باید در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به شعار سال رهبری اظهار کرد: یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به آن اشاره کرده‌اند، مشارکت مردم در اقتصاد بوده است؛ معظم‌له سال جدید را به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند.

وی تصریح کرد: بار‌ها از مقام معظم رهبری شنیدیم، هر جا آحاد مردم و نه یک گروه خاص وارد صحنه شدند، پیروز شدیم؛ اگر مردم در دوران دفاع مقدس پای کار نظام نمی‌آمدند، حتماً با آن جمعیت و هیمنه‌ای که دشمن برای تضعیف ارزش‌های انقلاب اسلامی ایجاد کرده بود، موفق می‌شد!

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: دشمن با رشادت رزمندگان، شهدای والامقام، ایثارگران و آزادگان به هدف خود نرسید.

مطیعی گفت: در مسائل سیاسی هر جا مردم مانند ۹ دی، ۲۲ بهمن، ۱۱ اسفند و روز قدس در صحنه بودند، پیروزی حتمی بوده است.

وی تصریح کرد: در میدان اقتصاد هم باید آحاد مردم یعنی تک‌تک مردم وارد شوند؛ نکته مهم این است که همه مردم باید در این صحنه حضور یابند؛ نه‌فقط عده خاصی که مانند قبل آمدند و ضرر کردیم!

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: مشارکت‌های قبلی اقتصادی و خصوصی‌سازی‌ها باید آسیب‌شناسی شود؛ در گذشته سرمایه‌ها به آحاد مردم واگذار نشد و همه مردم وسط میدان نیامدند؛ بلکه واگذاری‌ها یا به خصولتی‌ها یا بعضاً به افراد خاصی داده شد و متأسفانه به شکست انجامید!

مطیعی گفت: در آن شرایط، بهره‌وری اقتصادی، افزایش سود و گسترش تولید که در پی آن بودیم، محقق نشد و باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

«جهش تولید با مشارکت مردم» فقط یک شعار نیست

وی تصریح کرد: از طرف دیگر، «جهش تولید با مشارکت مردم» فقط یک شعار نیست که آن را بالای سربرگ‌ها و بنر‌ها در ادارات و وزارتخانه درج کنیم و تا سال بعد کاری در خصوص آن نکنیم!

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هر چند تلاش سال گذشته برای رشد تولید و مهار تورم را تأیید کردند؛ اما فرمودند به نتیجه نهایی و مطلوب نرسیده‌ایم.

مطیعی افزود: امسال هم از این پس همه ما در جلسات و مجامع می‌گوییم «جهش تولید با مشارکت مردم»؛ اما این موضوع زمینه می‌خواهد! اگر می‌خواهیم مردم مشارکت کنند، باید موانع مشارکت را برداریم و زمینه نقش‌آفرینی مردم را در اقتصاد فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از این موارد که موفق انجام شده و مجلس و دولت در آن نقش داشتند، موضوع «تسهیل صدور و اخذ مجوزها» بود که همه از آن متشکر هستند؛ اما باید موانع تولید را شناسایی کنیم و آن‌ها را برداریم.

مبارزه جدی با فساد مالی همواره در دستور کار باشد

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان گفت: برداشتن مقررات دست‌وپاگیر، مبارزه با قاچاق یعنی نباید کالایی از مبادی غیررسمی وارد کشور شود، منع جدی واردات کالا‌هایی که نمونه داخلی آن موجود است، باید مدنظر قرار گیرد.

مطیعی بیان کرد: مبارزه جدی با فساد مالی و کارشکنی در ادارات، رعایت حقوق مالکیت برای صاحبان ایده و صنعت، پرهیز از کمک به سفته‌بازی و سوداگری‌های زیان‌بخش، اعمال معافیت‌های مالی نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دولت باید در امر اقتصاد نقش نظارتی داشته باشد؛ نه آنکه دخالت کند! مشارکت مردم در اقتصاد و جهش تولید نیازمند عزم و اراده ملی است و اگر بنده مال و امکانات آن را ندارم، می‌توانم مشوق باشم.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: رهبری فرمودند جهش تولید علاج دارد و کارشناسان نیز آن را تأیید کرده‌اند و اگر همه ارکان نظام و مردم در آن حاضر شوند، قابل تحقق و امکان‌پذیر است.