ناصر ایمانی تحلیلگر اصولگرا:

اصلاح طلبان با قدرت در انتخابات شرکت خواهند کرد

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: به شرط و شروط گذاری اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات نباید توجه کرد، اینها فقط می خواهند اگر فضای جامعه برای پیروزی شان مهیا نبود، روغن ریخته را نذر امامزاده کنند.

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: به شرط و شروط گذاری اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات نباید توجه کرد، اینها فقط می خواهند اگر فضای جامعه برای پیروزی شان مهیا نبود، روغن ریخته را نذر امامزاده کنند.

انتخابات مجلس در زمستان امسال برگزار می شود و به همین دلیل گروه های اصولگرا خود را برای ورود به رقابت سیاسی پیش رو آماده می کنند اما اصلاح طلبان با سکوت معناداری تنها نظاره گر هستند وقتی هم چرایی مسئله را از آنها جویا می شوند، می گویند «منتظریم برای مشارکت حداکثری در انتخابات به ما مجوز بدهند.»

ناصر ایمانی در گفتگو با فردا درباره شرط گذاری اصلاح طلبان برای ورود به عرصه انتخابات گفت: جریان اصلاحات وقتی می بیند فضای عمومی جامعه به نفعش نیست، قوی وارد صحنه انتخابات نمی شود؛ منتها واقعیت را طور دیگری نشان می دهد و اعلام می کند «نیامدیم چون به ما اجازه رقابت ندادند بنابراین کنار نشستیم».

وی با بیان اینکه کنار کشیدن های اصلاح طلبان از صحنه انتخابات صادقانه نیست، افزود: در طول 30 سال گذشته هر زمان اصلاح طلبان به این برآورد رسیدند که امکان موفقیت و رأی آوری دارند، حداکثری به صحنه آمدند اما وقتی احساس کنند اقبال عمومی به آنها نیست کنار می نشینند و می گویند «نظام نگذاشت ما در انتخابات مشارکت کنیم».

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه اصلاح طلبان امسال جدی وارد انتخابات مجلس دوازدهم خواهند شد، اظهار کرد: جریان کارگزاران و طیف همسو با آقای روحانی به شدت در عرصه انتخابات فعال خواهند بود و به نقش آفرینی می پردازند تا برای تأثیرگذاری در امر اداره کشور، حداقل نیمی از کرسی های مجلس را در اختیار بگیرند و سپس مجلس را سکویی برای انتخابات ریاست جمهوری قرار دهند.

ایمانی افزود: به شرط و شروط گذاری اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات نباید توجه کرد، اینها فقط می خواهند اگر فضای جامعه برای پیروزی شان مهیا نبود، روغن ریخته را نذر امامزاده کنند. به عبارت دیگر اصلاح طلبان یا قوی وارد صحنه می شوند و همه جوره امکانات و ظرفیت های شان را به صحنه می آورند اما اگر نیامدند تنها برای این بوده است که امکان رأی آوری نداشتند ولی چون نمی تواند به این واقعیت اعتراف کنند، می کوشند با نق زدن های سیاسی واقعیت را بپوشانند.