مدیرکل تبلیغات استان خبر داد:

حضور ۵۰ مبلغ در ۵۰۰ مدرسه قم با هدف روایت درست وضعیت کشور

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از حضور ۵۰ مبلغ تخصصی دانش آموزی در ۵۰۰ مدرسه از مقاطع متوسطه تحصیلی قم با هدف روایت درست از وضعیت کشور خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از حضور ۵۰ مبلغ تخصصی دانش آموزی در ۵۰۰ مدرسه از مقاطع متوسطه تحصیلی قم با هدف روایت درست از وضعیت کشور خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی شعبان زاده در گفتگو با  مهر، با اشاره به همکاری‌های سازمان تبلیغات اسلامی با آموزش و پرورش گفت: در راستای اجرای تفاهمنامه منعقد شده بین سازمان تبلیغات اسلامی کشور و وزارت آموزش و پرورش در خردادماه سال جاری و بر اساس برگزاری جلسات کارشناسی منظم بین اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان و اداره کل آموزش و پرورش قم قم، در خصوص اجرای چند برنامه اساسی به تفاهم رسیدیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه تعداد ۵۰ مبلغ تخصصی دانش آموزی در ۵۰۰ مدرسه از مقاطع متوسطه تحصیلی استان قم حضور می‌یابند ابراز داشت: حضور مبلغان در مدارس با هدف روایت درست از وضعیت کشور و پاسخ به ابهامات و سوالات دانش آموزان در حوزه‌های مختلف از جمله سبک زندگی طراحی شده است.

وی ادامه داد: در طی مدت ۲۰ روز، تعداد ۵۰ مبلغ و مبلغه تخصصی دانش آموزی در ۵۰۰ مدرسه استان قم حاضر خواهند شد که محوریت برنامه‌های این مبلغان، روایت رهبر معظم انقلاب از وضعیت کشور، روایت ایران ستیزی که از ناحیه دشمنان طراحی شده و روایت تحریف‌ها و دروغ‌هایی که از دانش آموزان و معلمان توسط دشمنان در طی این مدت ساخته شده، می‌باشد.

حجت الاسلام شعبان زاده اضافه کرد: روایت عبرت‌ها برای دانش آموزان از افراد نادم و پشیمانی که هیجان زده وارد خیابان شدند و به مردم و اموال عمومی خسارت زدند، روایت برنامه دشمن برای ناامید سازی و ناامن سازی و طرح دشمن از آینده کشور را خواهیم داشت و در پایان نیز به سوالات دانش آموزان در این حوزه پاسخ داده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: با هماهنگی با مدیران مدارس به دنبال اجرای برنامه‌هایی اثر بخش، گفتگو محور و دو طرفه برای دانش آموزان هستیم که بهترین روش گفتگو در کلاس است و امیدواریم با مشارکت دانش آموزان و هدایت مربیان حقیقت، در طی این برنامه‌ها به دانش آموزان منعکس و برای آنان بازگو شود.

تشکیل شورای زیست عفیفانه مدارس دخترانه قم

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: سه ماه کار کارشناسی و سه نوبت ارتباط گیری توسط کارشناسان حوزه سبک زندگی و عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی اسلامی با مدیران ۵۰ مدرسه دخترانه متوسطه اول در استان قم انجام شد و به دنبال تشکیل شورای زیست عفیفانه مدارس دخترانه هستیم.

حجت الاسلام شعبان زاده ادامه داد: این شورا در مدارس استان قم در حال شکل گیری است که پس از تشکیل آن با حضور مدیر مدرسه، نماینده معلمان و اولیا و نماینده مادران در مدارس دخترانه، برنامه جامع و تخصصی ناظر به ویژگی هر مدرسه در راستای ارتقا سبک زندگی عفیفانه دانش آموزان استان قم با تمرکز بر دانش آموزان دوره متوسطه تدوین خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: این برنامه بلند مدت و یک ساله است تا به الگوهای سبک زندگی و شبهات و سوالاتی که بین دانش آموزان متداول است با محوریت سبک زندگی عفیفانه پاسخ داده شود.