معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری:

عرض بالای معابر از عوامل مهم در بالابودن تصادفات شهری قم است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم آرام‌سازی ترافیک را جزو اولویت‌های مهم شهرداری قم یادکرد و افزود: قم یکی از کلان‌شهرهای کشور بوده که تعداد فوتی‌های تصادفات در آن بسیار بالاست و عرض بالای معابر از عوامل مهم در بالابودن تصادفات شهری قم است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم آرام‌سازی ترافیک را جزو اولویت‌های مهم شهرداری قم یادکرد و افزود: قم یکی از کلان‌شهرهای کشور بوده که تعداد فوتی‌های تصادفات در آن بسیار بالاست و عرض بالای معابر از عوامل مهم در بالابودن تصادفات شهری قم است.

مسعود طبیبی در گفتگو با شهرنیوز، با اشاره به حجم ترافیک چهارراه شهید صادقی و شهید روحانی، اظهار داشت: چراغ‌دار شدن تقاطع‌های شهری تاثیر به‌سزایی در کاهش تصادفات و سلامت عمومی شهروندان دارد.

وی آرام‌سازی ترافیک را جزو اولویت‌های مهم شهرداری قم یادکرد و افزود: قم یکی از کلان‌شهرهای کشور بوده که تعداد فوتی‌های تصادفات در آن بسیار بالاست و عرض بالای معابر از عوامل مهم در بالابودن تصادفات شهری قم است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: کاهش عرض معابر و افزایش سرعتکاه‌های ترافیکی برای آرام‌سازی ترافیکی به‌صورت جدی در مجموعه مدیریت شهری قم دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: با طرح‌های آرام‌سازی ترافیکی تعداد فوتی‌های تصادفات از ۱۱۶ نفر در دو سال گذشته به تعداد بسیار کمی رسیده و این طرح‌های ترافیکی کاملاً به سود شهروندان است.

طبیبی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های آرام‌سازی ترافیکی و کاهش سرعت خودروهای عبوری از تعداد و شدت تصادفات در قم کاسته شده است که این طرح‌ها به افزایش ارتقای ایمنی شهروندان کمک کرده است.

وی با اشاره به نصب موانع انعطاف‌پذیر جهت عبور عرضی دانش آموزان و کودکان از خیابان، ابراز کرد: این اقدام علاوه بر جلوگیری از زمین خوردن کودکان در کاهش مخاطرات انحراف به چپ خودروها نیز تأثیر مستقیم دارد.

طبیبی در پایان گفت: یکی از مشکلات مهم در معضلات ترافیکی خیابان ۱۵ خرداد، عدم حضور فیزیکی مأموران راهنمایی و رانندگی و همچنین فرهنگ‌سازی عمومی در اهمیت چراغ‌دار شدن تقاطع و آرام‌سازی جریان ترافیک است.

اجرای تقاطع‌های چراغ‌دار در راستای آرام‌سازی ترافیک در قم

همچنین مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم بابیان اینکه حجم عرضه و تقاضای خودرو با یکدیگر تناسب ندارد، اظهار داشت: این مساله سبب شده تا حجم خودروها با ظرفیت معابر نیز همخوانی نداشته باشد.

به گفته وحید برزو، برای ایجاد وحدت رویه و تردد بدون وقفه خودروهای عبوری در سطح شهر لازم است تا سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی توسعه پیدا کند تا شهروندان در کمترین زمان و معطلی بتوانند سفرهای شهری خود را انجام دهند.

برزو اظهار کرد: چراغ‌دار شدن تقاطع‌های شهری جزو اولویت‌های مهم مجموعه مدیریت شهری قم در راستای آرام‌سازی ترافیکی و کاهش تعداد و شدت تصادفات است.