حدود سه‌هزار اثر به جشنواره بومی نوجوان مازنی ارسال شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره بومی و محلی "نوجوان مازنی" با حضور معاونان وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش خبرداد و گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ اثر از دانش آموزان این استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و مورد بررسی داوران قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره بومی و محلی “نوجوان مازنی” با حضور معاونان وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش خبرداد و گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ اثر از دانش آموزان این استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و مورد بررسی داوران قرار گرفت.

حسین جوادی افزود : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزاری این جشنواره را برای حفظ فرهنگ بومی و محلی استان کلید زد و دانش آموزان رده سنی ۹ تا ۱۵ ساله می توانستند آثار خود را ارسال کنند.

وی اعلام کرد: دانش آموزان می توانند در رشته های خاطره گویی، شعر، دکلمه، سرود گروهی، مجری گری، نقالی و قصه گویی آثار خود را به صورت فیلم ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه موضوعات انتخاب شده برای این جشنواه پیرامون محور مازندران است، ادامه داد : به همین منظور نوجوانان آثار خود را با رویکرد و نگاه به مسائل مازندران در موضوعات آداب و رسوم – رویدادهای تاریخی، مذهبی و فرهنگی – شهدا – مشاهیر ادبی، دینی، علمی، تاریخی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و هر موضوعی که به معرفی استان مازندران منجر می شود تهیه و ارسال کردند.

وی اظهار داشت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره فیلم آثار خود را در قالب لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ارسال کردند.

جوادی با تاکید بر اینکه آثار کیفی خوبی از سوی دانش آموزان مازندران به این جشنواره ارسال شد، گفت: در برهه زمانی که حتی میانسالان رغبتی به حرف زدن با گویش محلی ندارند ارائه از سوی این نوجوانان به این گویش جای خرسندی دارد.

وی گفت : در داوری آثار سعی شد تا از اساتید مازندران در هر یک از بخش ها دعوت و استفاده شد به طوریکه از اسحاقی استاد مسلم موسیقی مازندران، جواد آقاپور از نقالان مطرح استان و داوود فلاح از هنرمندان پیشکسوت برای این منظور دعوت شد و این اساتید آثار را مورد داوری و برررسی قرار دادند.

به گفته جوادی چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه در مراسم اختتامیه این جشنواره که در مجتمع نفت محمودآباد برگزار می شود از ۸۰ اثر ارسالی کیفی با اهدای جوایز قدردانی می شود.