شهردار اهواز و خط تولید کامیون 60 سال قبل!

دکتر «رودلف درایکوس» روان شناس فقید آلمانی معتقد است شکوه هایی که هر کسی علیه همسرش بر زبان می آورد، درست همان صفاتی است که قبل از ازدواج موجب جلب او شده است!

دکتر «رودلف درایکوس» روان شناس فقید آلمانی معتقد است شکوه هایی که هر کسی علیه همسرش بر زبان می آورد، درست همان صفاتی است که قبل از ازدواج موجب جلب او شده است!

حالا حکایت ما ایرانی ها است که حربه اولیه ما در مجادلات انتقاد است. فی المثل بابت نحوه مدیریت یک مجموعه به آنها رای می دهیم، اما چند صباح دیگر از نحوه مدیریت مجموعه گلایه و انتقاد می کنیم و کوتاه هم نمی آئیم. مشت نمونه خروار بازدید شهردار اهواز و هیات همراه از مجوعه ایران خودرو دیزل که به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل بوده اما باز طبق معمول یک عده آدم خودرو نشناس دادار دودور راه انداخته اند که شهردار به جای بازدید از ایران خودرو نمی دونم به کوچه پس کوچه ها سر بزند؛ شهردار مراقب اعصاب پاکبان ها باشد؛ مراقب باشد متروپل دیگری ساخته نشود؛ در ماده صد را گل بگیرد؛ جلوی خانه ما را پاکبان ها تمیز کنند؛ شهردار فکری به حال بوی زباله ها کند و قس علی هذا…

اما اصل داستان …

رضا امینی شهردار اهواز، به همراه موسی پور قائم‌مقام شهردار و شمس مدیرکل حوزه شهردار از خط تولید و مجموعه محصولات ایران خودرو دیزل تهران بازدید کردند.

شهردار اهواز هدف از این بازدید را مذاکره برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوس و…) با مدیرعامل ایران خودرودیزل و رایزنی جهت تامین ماشین آلات سازمانهای خدمات رسان شهرداری اهواز (کامیون، کمپرسی و….) عنوان کرد.

وی افزود: امروزه ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حوزه خدمات شهری با روش های سنتی امکان پذیر نیست و این مهم مستلزم به کارگیری تجهیزات و ماشین آلات مکانیزه می باشد.

امینی در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری مسئولان محترم این شرکت بتوان به زودی اهواز را به شهر مکانیزه در حوزه خدمات شهری تبدیل کرد.

ملاحظه فرمودید؟! خدا وکیلی اینکه که شهردار رفته برای شهر کامیون و اتوبوس و کامیونت و ماشین آلات بخرد، کار بدی کرده است؟! اینکه قرار است شهر اهواز به شهر مکانیزه در حوزه خدمات شهری تبدیل شود، کجایش ایراد دارد؟! خوب است پاکبان ها با همان گاری دستی های قدیم که شیرابه زباله ها از زیرش روان می شود، زباله های شهر را جابجا کنند؟! یا با سطل و تی دسته دار، حاشیه بلوارها را شستشو دهند؟!

یک مقدار انصاف داشته باشید. البته ما معمولی ها چون فقط 5 تا حس داریم در مشاهدات میدانی فقط یک طرف آفتابه را می بینیم و اگر به طرف دیگر آن نگاه بیاندازیم، حتماً چهار تا نکته مدیریتی این لابلا مشهود است. به هر حال شرکتی که کامیون های بنز 1924 را ( همون نارنجی ها که انگار در حال گریه کردن هستند و شصت سال از تولید آنها می گذرد)، دو برابر قیمت کامیون بنز 2022 به خلق الله قالب می کند، حتماً ارزش دیدن و بازدید کردن و گپ و گفت با مدیرانش را دارد! به نظر شما ندارد؟!