از فراموشی متن تا بزرگنمایی حواشی

از همکاران رسانه ای انتظار می رود قبل ازانتشار مطالب کمی بیشتر تحقیق را چاشنی کار خودنموده و  برای سیاسیون ومسوولین  محترم  نیز قطعا ویقینا از این دیگ آبی گرم نخواهد شد  و برای کسب آرا مردم بایستی از  پرداختن به حواشی اجتناب نموده وبه اصول  بپردازند وخدمت صادقانه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

از همکاران رسانه ای انتظار می رود قبل از انتشار مطالب کمی بیشتر تحقیق را چاشنی کار خودنموده و  برای سیاسیون و مسوولین محترم نیز قطعا ویقینا از این دیگ آبی گرم نخواهد شد و برای کسب آرا مردم بایستی از پرداختن به حواشی اجتناب نموده و به اصول بپردازند وخدمت صادقانه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

طی یک دهه اخیر خصوصا در پنج سال گذشته  ارزش پول ملی به نحو وحشتناکی سقوط می کند  ومردم به تخصیص دهک های آسیب پذیر در ضروریات معیشت شان دچار مشکلات عدیده ای می شوند

پر واضح است که تحریم های ظالمانه در این بین نقش عمده ای دارند لیکن ضعف مدیریت در داخل باعث تشدید مشکلات اقتصادی و اختلاف وشکاف طبقاتی غیر عادلانه ای بین اقشار مختلف مردم می شود .عده ی قلیلی باسوء استفاده از شرایط موجود وعدم نظارت لازم بر بازاراز جانب مسوولین امر به ثروت های افسانه ای می رسند و اکثریت جامعه در بر آوردن ضروریات زندگی با مشکل مواجه می شوند  .ابر بدهکاران بانکی که هزاران میلیارد از بیت المال را چپاول کرده اند و نیز ارتباطشان با برخی مراکز دولتی  بدلایل نامعلوم به طور شفاف به مردم معرفی نمی شوند.

هر دولت از هر دسته وجناحی که به قدرت می رسد خود را وارث ویرانه ای می داند که از طیف و جناح مقابل تحویل گرفته است.در اکثریت مواردافراد از هر دو جناح به جای اتخاذ تدابیر لازم جهت ساماندهی امور به تخطئه یکدیگر پرداخته و بر زخم مردم نمک می پاشند . جالب تر این که سفره قاطبه  مردم هر روز آب رفته و کوچک تر می شود ومسوولین در کمال ناباوری

آمارهای عجیبی مبنی بر کاهش تورم وبهبود اوضاع به مردم ارایه می دهند. به جای به کار گیری نیروهای شایسته وکاردان در پست های مختلف  در بسیاری موارد به تسویه حساب با همفکران خود پرداخته و  مسوولین ستادهای انتخاباتی خود در  دوران انتخابات را در مناصب محتلف می گمارند و نیروهای طیف رقیب هر چند شایسته وکاردان در عین بی عدالتی عزل می شوند  واین در مورد هردو گروه به کرات اتفاق می افتد واینچنین منافع ملی به مسلخ باند بازی وجناح گرایی سوق داده می شود.

رهنمون های مقام معظم رهبری به مسوولین مختلف در قالب شعار از سوی مسولین کرارا مطرح می گردد لیکن در عمل کمتر بکار گرفته می شود وشاهد این مدعی فرمایش معظم له در ابتدای امسال بود که مسوولین را به مهار تورم وجلوگیری فشار بیش از حد به طبقات مختلف مردم سفارش نمودند . یک نمونه از آن چند برابر شدن مالیات دریافتی از مشاغل وحِرَف مختلف است که این خود  در نهایت منجر به افزایش بی سابقه قیمت ها خواهد شد.وجالب این اینجاست که این  مهم از جانب نمایندگان مردم نیز نادیده گرفته شده ومع الاسف اقدام عاجل وبه موقع از سوی آن ها در حمایت ازمردم مشاهده نمی گردد.

در برخی استان ها نمایندگان مجلس به طور غیر قانونی در عزل ونصب مدیران دخالت می کنند واین را حق قانونی خویش قلمداد می کنند .

موارد فوق الاشاره گوشه ای از آلام ودرد وزجرهای مردم است که غالبا از سوی بسیاری مسوولین امر توجه وجدیت مناسبی دریافت نمی کند ودر این بین بعضا موارد حاشیه ایی از جانب برخی مطرح می گردد که نا خود آگاه این مَثَل را تداعی می کند که   علیکم بالمتون لا بالحواشی  .

یکی ار موارد حاشیه ای والبته سمت وسودار وبرنامه ریزی شده از سوی عد ه ای خاص که اخیرا در رسانه ملی و بعضا در فضای مجازی ونیز از سوی برخی مسوولین مختلف مطرح می گردد تحقیق وتفحص در مورد تسهیلات دریافتی از سوی کارکنان بانک هاست که با بزرگنمایی بی سابقه ای تحت عنوان دریافت تسهیلات نجومی از جانب کارکنان خدوم بانک ها مطرح می گردد.

اساسا حرفه بانکداری یکی از مشاغل حساس ودر عین حال پر استرس می باشد که در زمره سخت ترین مشاغل موجود در اجتماع است .  کارمالی که دقت وانضباط خاص خود را می طلبد و آمارها همواره بالاترین میزان بازدهی ساعات کاری کارمندان بانک را درمقایسه  با سایر کارمندان تایید نمود ه اند.به جهت بالابردن ضریب امنیتی سیستم ها در  بانکداری نوین وحراست از اموال وحساب های  مردم هر روز کارکردن با سیستم های بانکی سخت تر وپیچیده تر شده وتوان کارکنان را تقلیل می دهد.  نگارنده که خود نیز افتخار خدمت در یکی از بانک ها را دارد  همواره ودر طی بیش از دودهه  شاهد بوده است که به جهت شلوغی شعب بانک و کثرت وظایف محوله نیمی از مرخصی استحقاقی یک ماهه بسیاری از کارکنان سوخت می رود واین در حالی است که در حین کار گاها کارمندان فرصتی برای برآوردن ضروری ترین نیازهای خود  نیز ندارند ودر بسیاری موارد پس از بازنشستگی کلکسیونی از امراض و بیماری های مختلف را با خود برای خانواده به ارمغان می برند .بدیهی است بسیاری افراد معترض  حتی توان کار به مدت کوتاهی در سیستم بانکی را ندارند.تسهیلات دریافتی یک کارمند بانک در پایان سی سال خدمت که بصورت پراکنده وجزء جزء بدیشان پرداخت گردیده والبته بخش عمده ای از آن با سود دو رقمی  می باشد  در حال  حاضر تکافوی خریدچند متر آپارتمان در کلان شهرها یا حتی یک واحد کوچک در شهرهای کوچک را نمی دهد  .این در حالی است که در برخی دستگاهها مزایایی به کارکنان

اعم از زمین ومسکن واگذار می گردد که عملا چندین برابر این تسهیلات ارزش وکارایی دارد .

از همکاران رسانه ای انتظار می رود قبل ازانتشار مطالب کمی بیشتر تحقیق را چاشنی کار خودنموده و  برای سیاسیون ومسوولین  محترم  نیز قطعا ویقینا از این دیگ آبی گرم نخواهد شد  و برای کسب آرا مردم بایستی از  پرداختن به حواشی اجتناب نموده وبه اصول  بپردازند وخدمت صادقانه را سرلوحه کار خود قرار دهند.وحسن ختام مطلب کلام حضرت امیر  که فرمودند: چهار چیز دلیل برگشت روزگار است. بدی تدبیر وزشتی تبذیر وکمی عبرت گرفتن وبسیاری مغرور شدن.