اعتراض مسببین وضع موجود را پایانی نیست

رضا تبیانیان - فعال رسانه ای و پیشکسوت مطبوعات: امروز روز شناختن جریان حلقه‌های تدبیری، برجام برجام، سیسمونی‌ها است. امروز باید دولت مردمی و جهادی را کمک کنیم نه اینکه فقط به فکر خود و جناح خود باشیم. دکتر رئیسی با گفتمان مردم به میدان آمد و نه احزاب سیاسی و به هیچ حزب و جناح سیاسی وابسته نبوده و نیست. متاسفانه امروز احزاب سیاسی برای سهم خواهی به میدان آمده‌اند تا دولت مردمی را تضعیف کنند. در دوران تبلیغات انتخاباتی دیدید چه افرادی در کرسی‌های نامزدی به عنوان رقیب دکتر رئیسی در عرصه انتخابات حضور یافته بودند و دیدیم که آیت الله رئیسی پس از انتخاب شدن به عنوان ریاست جمهوری به آنها میدان داد تا برنامه اقتصادی خود را اجرا کنند امروز این افراد به فکر این هستند از دولت جدا شوند.

رضا تبیانیان – فعال رسانه ای و پیشکسوت مطبوعات: امروز روز شناختن جریان حلقه‌های تدبیری، برجام برجام، سیسمونی‌ها است. امروز باید دولت مردمی و جهادی را کمک کنیم نه اینکه فقط به فکر خود و جناح خود باشیم. دکتر رئیسی با گفتمان مردم به میدان آمد و نه احزاب سیاسی و به هیچ حزب و جناح سیاسی وابسته نبوده و نیست. متاسفانه امروز احزاب سیاسی برای سهم خواهی به میدان آمده‌اند تا دولت مردمی را تضعیف کنند. در دوران تبلیغات انتخاباتی دیدید چه افرادی در کرسی‌های نامزدی به عنوان رقیب دکتر رئیسی در عرصه انتخابات حضور یافته بودند و دیدیم که آیت الله رئیسی پس از انتخاب شدن به عنوان ریاست جمهوری به آنها میدان داد تا برنامه اقتصادی خود را اجرا کنند امروز این افراد به فکر این هستند از دولت جدا شوند.

افرادی که امروز به فکر مردم افتاده‌اند فراموش کرده‌اند که در دولت تدبیری که مسئولیت داشتند حتی یک ریال به یارانه مردم اضافه نکردند و مدام در پی قطع کردن یارانه‌های مردم بودند. امروز همان افراد به خیال خام خود به دنبال این هستند با جدا شدن یک نفر از بدنه اقتصادی دولت، تیم اقتصادی دولت دچار فروپاشی در پایان سال دوم شود اما باید گفت زهی خیال باطل.

فرصت طلبان اصلاح طلب در طول دوران انقلاب همواره نشان داده‌اند به دنبال قدرت دادن به سرمایه‌داران و اشرافیگران هستند ولی مردم بارها به آنها ثابت کرده‌اند که خوی اشرافی‌گری در انقلاب اسلامی ایران جایگاهی ندارد. مردم بارها نشان داده‌اند که آنها به گفتمان ارزشی‌ها رأی می‌دهند نه به سرمایه‌داران و تمامیت‌خواه‌ها و براندازها. مردم ما هوشیارند و می‌دانند دولت انقلابی چگونه شبانه روز در حال خدمت به آنهاست.

ظاهرا تدبیری‌ها فراموش کرده‌اند در دولتشان پشت درهای مدیریتی بسته در حال بورس بازی بودند. امروز فردی که در جایگاه فرمانداری در یکی از شهرستان‌ها فقط و فقط به فکر کارهای سیاسی بود و تمامی کارهای دولت قبل را راکد گذاشته بود زبان باز کرده و به انتقاد از دولت می‌پردازد نه به خاطر مردم بلکه به خاطر منافع شخصی که در دولت تدبیری به ناحق تصاحب کرده بود و امروز به دلیل ناکارآمدی از وی سلب شده است. با کمی برگشت به عقب ببینید شما در دوران مسئولیتتان در شهر زادگاه خودتان چه کردید امروز دولتمردان را به تمسخر گرفته و به دنبال درمان بی خوابی مسئولان هستید.

شما و دولت تدبیرتان خواب بودید که مدام هزینه‌های زندگی مردم از خورد و خوراک گرفته تا آب و برق و گاز را گران می‌کردید بدون اینکه ریالی به یارانه آنها اضافه کنید. آن روز به فکر کوچک شدن سفره مردم نبودید. عملکرد آن روز نتیجه ای جز وضعیت اقتصادی امروز ندارد و شما و همقطارانتان مسببین وضع موجود هستید. هر کس کوچکترین انتقادی از شما می‌کرد او را جهنمی و بی‌سواد می‌نامیدید و زمانی که قیمت بنزین را افزایش دادید به تمسخر گفتید من هم صبح جمعه متوجه شدم بنزین گران شده است.

یکی از مروت‌های آقای رئیسی این بود که تمامی مدیران بجا مانده از دولت قبل را عوض نکرد ولی به یاد داریم که دولت اصلاحات و تدبیری نه تنها مدیران حتی آبدارچی‌ها را نیز عوض کرد. امروز شاهدیم افراد بازمانده از دولت قبل در بدنه دولت مدام در حال کارشکنی هستند و چوب لایه چرخ دولت می‌گذارند. حتی برخی از انقلابی نماها نیز با تغییر ظاهری در باقی مانده‌اند و پشت پرده با اصلاح طلبان و تدبیری‌ها پیوند خورده‌اند و بارها تلاش کرده‌اند کشور را به پرتگاه برسانند. این‌ها به دنبال کسب آراء بیشتر هستند و برای کسب رای هر کاری حاضرند بکنند. در طول سال‌های گذشته در دولت‌های اصلاحات و تدبیر امید تمامی امکانات و امتیازات مورد نیازشان را از دولت گرفته‌اند و حتی امروز در دولت مردمی نیز یک جا با مظلوم نمایی، یکجا با شلوغ کاری، یکجا با خط‌کشی‌های سیاسی و و یک جا هم با استفاده از ارتباطاتی که با افراد باقیمانده از خود در دولت استفاده می‌کنند و هنوز نیز در حال امتیازگیری هستند و این در حالیست که در طول این دو سال همواره در حال تخریب دولت و دولتمردان بودند.