کمبود معلم با استخدام معلمان خرید خدمت مرتفع خواهد شد

معلمان خرید خدمت از زحمتکش ترین و متعهد ترین قشرهای فرهنگی جامعه به شمار می روند که در عین حال وظیفه و رسالت سنگین آموزش دانش آموزان و آینده سازان کشور را به عهده دارند.

معلمان خرید خدمت از زحمتکش ترین و متعهد ترین قشرهای فرهنگی جامعه به شمار می روند که در عین حال وظیفه و رسالت سنگین آموزش دانش آموزان و آینده سازان کشور را به عهده دارند.

این قشر فرهنگی زحمتکش و کم توقع  بیش از یک درصد در مدارس دولتی به تدریس محصلین اشتغال دارند معذالک هنوز به استخدام آموزش و پرورش در نیامده اند!  این درحالی است که این معلمان خرید خدمت؛ جملگی دارای تحصیلات دانشگاهی و مدرک لیسانس و فوق لیسانس و دکترا هستند، حال چگونه است  که معلم شرکتی در مدارس دولتی تدریس می کند اما در استخدام دولت نیست؟!نیروهایی که هزاران ساعت ضمن خدمت رفته اند و اکثرا با سابقه های بالای پنج تا ده سال هستند  جملگی چندین سال هست که گزینش شده اند و آزمون خود را طی سال‌های تدریس  پس داده اند چه انگیزه ای می تواند این قشر فرهنگی را به ادامه کار آن هم در شرایطی که آموزش و پرورش با کمبود معلم و آموزگار مواجه است؛ ترغیب و تشویق کند؟

مسئولان بلندپایه نظام اسلامی،بخصوص  جناب آقای صحرایی وزیر محترم  که  در مجلس بیان کردند که معلمان خرید خدمات را جذب می کنیم  چرا ضرورت رسیدگی به وضعیت معلمان رامورد تاکید قرار نمی دهند،؟ به چه دلیل متصدیان و مدیران آموزش و پرورش نسبت به این معضل و چالشی که گریبانگیر شمار زیادی از معلم های شرکتی و خریدخدمات شده، احساس مسئولیت نشان نمی دهند و مشکل این قشر فرهنگی زحمتکش را مرتفع نمی سازند؟

عدم توجه مسوولان آموزش و پرورش به وضعیت معلمان شرکتی درحالی است که استاندار محترم قم به عنوان نماینده عالی دولت در مراسم روز معلم بحث کمبود معلم را در قم در حد هشدار ارزیابی کرد و گفت که اگر از  آن غافل شویم، مشکل بزرگی برای استان ایجاد خواهد کرد .استاندار قم افزود: دولت سیزدهم در خصوص رفع این مشکل برنامه ریزی کردند و امیدواریم این مشکل به زودی رفع شود.

سید محمد آقا میری همچنین در جلسه برنامه ریزی توسعه استان نیز پیگیری و تعیین تکلیف نحوه استخدام معلمان تاکید کرد و گفت: براساس آمارها با 23 تا 25 درصد کمبود معلم روبه رو هستیم و در خصوص کمبود ها و سرانه آموزش و پرورش باید برنامه ریزی صورت بگیرد تا کمبودها رفع شود.

نماینده عالی دولت در استان قم؛ ضرورت کاهش تراکم دانش آموزی را در مدارس مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: به دلیل افزایش سالانه تراکم باید این موضوع پیگیری شود و با توجه به آمارها برای کاهش تراکم نیاز به معلم به 40 درصد خواهد رسید، این مقام مسئول همچنین بحث کمبود معلم و آموزگار را تنها مشکل استان ندانست و گفت که در سطح کشور شاهد این معضل هستیم. به گفته ی سید محمد آقا میری استاندار محترم استان قم براساس آمار درحال حاضر 15 درصد کمبود معلم و آموزگار در کشور داریم که دولت سیزدهم در تلاش است با توجه بیشتر به دانشگاه فرهنگیان و برنامه ریزی مناسب این مشکل را در سراسر کشور حل نماید.